Ahlak bezirganlığı

Ahlak denince ilk aklıma din geliyor, sonra cinsel taassup. Neden, acaba?
Hırsızlık, yalancılık, toplumsal değerler ( din, milliyet, vatan, ideoloji, v.b.) üzerinden yapılan sömürü her nedense ikinci planda kalıyor. Çünkü öyle öğretildi, İlkokulda “din ve ahlak” dersi vardı; çok faydalı şeyler öğrendik elbet.
Yaşımız ilerledikçe ahlakın sadece cinsel taassupla sağlanamayacağı gerçeğini tecrübe ile fark ettik.
Kolaycı yaklaşımla hazırlanmış binlerce vaaz dinledik, camilerde…
Çoğunda açık, saçıklık ve içkinin kötülendiği; insanları nefis terbiyesine davet eden, geçmiş zamanın tozlu raflarından indirilmiş, güncel olmayan hikayeler…
Milli şuur olmayınca, din sadece narkoz vazifesi görüyor.
İleri toplum olma şuuru olmadığından elde avuçta ne varsa satmak eğilimi var.
Yani toplum sadakaya endeksli.
Şu bilinç oluşmalı.
Bol bol üretelim hepimiz yiyelim.
Teknolojik imkanları elde edelim.
Maalesef sadece dini esaslarla gidilebilir sanıyor insanlar.
Bu da tek ayakla gitmeye benziyor.
Allah'ın fenni kanunları da var. Biri malum yazılı kanunları, kuran;
diğeri fıtri olan fenni kanunları.
Fenni kanunları ihmal edilince de insanlar mesul oluyor.
Fenni şartlara uyanlar yazılı şeriata uyduğunu sananları esir etmesi veya işgal etmesi bu hakikattendir.
Aciz bir toplum esarete mahkumdur, acizlik bahane olmuyor. İlahi sistem kusursuz işliyor; o kadar da adil... Yani dinsiz de olsa insan fenni şartlara uysa başarılı olur. Dindarlar ise kuru söylemleri bırakmadıkça başarısız olur.
80 öncesini hatırladım.
Faşist, kominist, emperyalist tartışmalarını...
Oysa üçü de bizim toplumun ürettiği bir ideoloji değil. Bizde taraftarları oluştu ve kraldan çok kralcı kesildiler.

Kendi toplumumuz üretmeli kendi ideolojisini.
-Sosyal adalet,
-Her alanda özgürlük,
-Köleliği reddeden bir yapı. (Asgari ücretle çok uluslu şirketlere kölelik)

Ne dersiniz eski ideolojilerden sıyrılıp yeni, taptaze bir ideoloji oluşturamaz mıyız? 'Ortak akıl' oluşturarak mümkün olur kanısındayım.
Yeter ki niyet halis olsun.
Gizlenen hedefler olmasın.
“Neyi arıyorsan sen O'sun'
Saygılar.
Ahmet Bektaş
( Ahlak Bezirganlığı başlıklı yazı ahmet-bektas tarafından 4.04.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu