Hissetmemek ıstıraptan kaçınmaktır, ama zevkten de kaçınmaktır.

Mutluluk yeteneğimiz ne kadar artarsa, mutsuzluk yeteneğimiz de artar.

Akılcı bir yaşam düpedüz çılgınlıktır.

Aşk, çılgınlığın ve bilgeliğin birliğinin zirvesidir.

Aşk, yaşam şiirinin parçasıdır.

Aşk, müthiş bir risktir, zira ortaya konulan sadece kendimiz değilizdir.

Sevilen kişi ortaya konur, sevilip de sevmeyenler de, sevilmeyip sevenler de...

Aşk, yıldırım çarpmasından, sele kapılıp sürüklenmeye kadar götürebilir.

Hakikat duygusu olmayan bir hakikattan daha zavallı bir şey yoktur.

Aşkın meselesi o karşılıklı aidiyete bağlıdır. Bize ait olana ait olmak.

Şiirin geleceği bizzat kendi kaynağında bulunmaktadır.

Düzyazı olmasaydı şiir olmazdı.

Şiir - düzyazı yaşamımızın dokusudur.

İlerleme, fethedilmesi gereken bir şeydir, her fethedildiğinde de
gerileyebilmektedir ve onu durmadan yenilemek gerekir.

Belirsiz bir maceranın içindeyiz ve dünyada meydana gelen olaylar her gün bize,
"gece ve sis" içinde olduğumuzu göstermektedir.

Yeni olan illâki daha iyi değildir.

Şiirin amacı, bizi şiir hâline sokmasıdır.

Parasız bir dünyada yaşanmaktadır ama tabî peşin ödemek kaydıyla.

Şiir; estetiktir, aşktır, haz almaktır, zevktir, katılımdır ve aslında, yaşamdır!

Mutluluk yeteneği de mutsuzluk yeteneğidir. Siz değerli bir varlıkla mutluluğu
yaşadıysanız ve o sizi terkederse, tam da mutluluğu yaşamış olduğunuz için
mutsuz olacağınız açıktır.

Gangster filmi diye adlandırılan kara filmlerde gözden kaçan felsefî
bir mesaj vardır.

Gerçekten de bu filmlerde suç ve uyuşturucuyla iç içe yaşayan,
birbirini sevebilen, dostluk kurabilen ve kendi onur kaideleri olan varlıklar
görürüz. Bu canavarımsı varlıklarda bir insanlık olduğunu keşfederiz.

Film seyrederken, yaşamdakinden çok daha fazlasını paylaşırız:

Bir serseriyi, bir berduşu, bir Şarlo-Chaplin`i severiz. Ama sinema çıkışında,
dışarıda karşılaştıklarımızın yüzüne bakmayız ve pis koktuklarını düşünürüz.

Aşkı hepimiz yaşamışızdır, bizim bir parçamızdır o.

Yaşamda, önemli olan aşktır. Barındırdığı tüm tehikelerde...

Film seyrederken, yaşamdakinden çok daha fazlasını paylaşırız:

( Edgar Morin`den "Aşk, Şiir, Bilgelik" Kitabından Seçmeler başlıklı yazı M.Filizman tarafından 28.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu