“Muktedir olan Rabbine
Duyduğu sadakat”
“Sözlükte “gücü yetmek; ölçü ile
yapmak, planlamak; kıymetini bilmek; rızkını daraltmak” anlamlarına gelen kadr (kudret)
kökünden sıfat olup “her şeye gücü yeten” demektir (Râgıb el-İsfahânî, el-Müfredât,
“ḳdr” md.; Lisânü’l-ʿArab, “ḳdr” md.). Kudret kavramı Kur’ân-ı Kerîm’de
103 yerde Allah’a nisbet edilmekte olup bunların yetmiş dördü isim, yirmi
dokuzu fiil şeklindedir. İsim statüsüne giren kavramlar genellikle “güç
yetirmek, ölçülü ve planlı yaratıp düzenlemek” anlamında, fiil kalıplarındaki
kavramlar da sözlük mânalarında kullanılmıştır. Kādir ismi yedi âyette tekil,
beş âyette tâzim ifade etmek üzere çoğul sîgasıyla Allah’a izâfe edilmiştir.
Bunlardan başka doksan dokuz isim listesinde bulunmayan kadîr ismi
kırk beş âyette, muktedir ismi de dört âyette (bk. MUKTEDİR)
zât-ı ilâhiyyeyi nitelemektedir (M. F. Abdülbâkī, el-Muʿcem, “ḳdr” md.).TDV”
Her şeye gücü yeten bizi koruyan
sahip çıkan bir ve tek eşsiz Rabbimize duyduğumuz sadakat; Niyette dürüstlük,
söz ve davranışların doğru ve gerçeğe uygun olması ile duyulan sadakattir ki, bizi
hiçbir yoldan eğri yola götürmez.
“Öznesi mevsim
Yüklemi dergâh olan
Sofu sessizliği aşkın”
Kardeşim burada özneyi farklı bir dil ile anlatmış; kendisi veya
dış dünyayla ilgili durum ve gerçeklerin farkına vararak onların bilgisini elde
etmesine imkân veren duyum ve algılama faaliyeti olarak ifade ederken muhteşem
bir algılama idrak izan ile anlatmış ben hayran kaldım hala etkisindeyim!
Farkına varmak en güzel muhteşem bir duygu ve histir, kardeşim her daim içsel
yolculuğuyla buraya varıyor bize bunu anlatıyor, selamlarlar olsun.
“Külliyen yalandı ne de olsa beşeri aşkın muhtevası
Kalp gözüne düşkün şair ve gece
Tutsaklığın atan beti benzi”
Beşeri aşk bugün seven yarın vazgeçen her şey bitti denilen şey zaten aşk
olamaz ki, doğru söylüyorsun kardeşim. Bu yalandan bir aşk ki sadece kişiyi
kandırır karşısındakini bedbaht eder. Oysa kalp gözüyle gören ve seven aşkla
sevmeye düşkün şair ve gece onun için gündüzdür, onu yalancı hislerle sevdim
diyerek sevecek ve sonrasında terk edecek olanlara kalp gözü açık hisseden ve
onların bu tutsaklığına atan bezi benzine şahit olmuş ve daha öncesinde ve
sonrasında bunlara inanmayan, sadece gönülden seven gönül gözü ile aşkla seven
şair geceler gündüzdür, kimse yalandan sevmeleri aşk diye iteleyerek
kandıramaz, kanan kendisi olur, Osmanlı tokatını yiyerek iki seksen yere uzanır
kandırmaya çalışan. Şair bu gece gündüz hecelerle duygu ve hislerle yatıp
kalkan dost olan candan seven ve hece duygu ve hisleri saran koruyan iken, anlamaz
mı yalancı duygu ve hisleri on metre öteden fark eder ve anlar Ferdi Tayfur ne
güzel ifade etmiş şair olarak.
“bir parça ümidi çok görme bana,
Ümitsiz bir askın anlamı olmaz,
Severek açıver kalbini bana,
Sevmeyen bir kalbin anlamı olmaz.
En gerçek bir askla uzat kolunu
Tanrı bile sever âşık kulunu
Bos yere bekletme sakin yolunu
Yolcusuz yolların anlamı olmaz.
Ümit ver seveyim daha yıllarca
Ümitsiz yılların anlamı olmaz
Sen ki bir çiçeksin ben kuru bir
dal
Çiçeksiz dalların anlamı olmaz.
En gerçek bir askla uzat kolunu
Tanrı bile sever âşık kulunu
Bos yere bekletme sakin yolunu
Yolcusuz yolların anlamı olmaz”
İşte aşk işte sevmek işte kalp gözü. Ben kardeşimden aldığım ilhamla bir
şey söylemek istiyorum, sevdiğimiz bir müzik bizi nasıl motive ediyorsa duygu
ve hislerimizi harekete geçirerek bu seviyesini arttırdığını biliyorsak bu
böyledir, dolayısıyla şiirde aynısıdır. Duygu ve hislerle beraber olmak, bir
anlık sıkıntıdan kurtulmanın, yumuşak geçiş yöntemi ile katlanacağımız eziyeti
bir anda vefakâr olan duygu his ve hecelerin yardımıyla kurtulacaksınız ve
bundan asla pişman olmayacaksınız derim, Vesselam.
Mehmet Aluç
Kaynak:
https://www.sarkisozlerihd.com/sarki-sozu/ferdi-tayfur-anlami-olmaz/