Düşlerin tekerinde saklı bir hezeyan yıldızlarsa sönük bir vaveyla gibi göz hapsindeyim göğün ve karartının.

Söylencelerin nazarında esen rüzgâra sevdalıyım ve aşkla yoğuruyorum sözcükleri.

Devasa bir ölçektir aşkın sağanağına maruz kaldığım ve hırpani yüreğin kontak anahtarı belki de üstümde başımda aradığım.

Yırtık cebiminse isyanı ve dökümlü etekleri şiirin bazen bozguna uğradığım bazense arpacı kumrusu gibi düşüp de yollara İlahi Sağanağın resmi saklı iken her zerremde.

Verilen bir nota gibi.

Verimsiz de bir rota olsa olsa aşkın kazayağı sefaletine sürdüğüm boyanın akmasıyla yüzüm gözüm renklerin esintisini taşırken

Aşmakla mükellef olduğum ne var ne yok.

Mevsime yapışık bir tutam saçı ilham perimin eteklerine yapıştığım, o ise yüz vermezken kaleme bir nida kopuyor göğün saplantılı karanlığında nimet bildiğim ay ışığını sorguluyorum yıldız vasfımla…

Sökün eden çok duygu var gagaladığım her halükarda kendimi arpa ambarında sanıp da çekincelerimle bir ileri iki geri gittiğim.

Ait olduğum bir dünya arayışı mı yoksa sapır sapır dökülen hecelerden ve yaşlarımın sağanağından kendimi alamadığım.

Alacalı kuşlar elbet alıcı her biri ve girift bir serzeniş muadilimse hem umut hem hüzün kaypak gölgelerden yana derdim kendi gölgemi bin sene evvel kopmuşken kapıdan geceye eklentili ve saplantılı bir âşık gibi peşimde her biri.

Tütün bastığım sözcükler.

Külyutmaz yetilerim.

Dağ tepe aştığım sonra da aşamadığım ufacık bir sekmede kala kaldığım.

Büyüyen bir ç/ağrı içimi kundaklayan bense şapkamdan tavşan çıkarmak adına bir hamlede kavrıyorum kalemimi ve kalender bir sözcüğü sırnaşıyorum ne de olsa devamı gelecektir duygularımın sağanağında bir üşüdüğüm bir terlediğim.

Muhatabım sadece sessizlik.

Muadilim olsa olsa tek bir sözcük peşine düştüğüm ve kapısından kovulduğum şiir hanesi.

Nezdinde mevsimin nazlı bir esintiyim ben.

Düşlerime takılı aklım ve bakışlarım ve koyu gecenin koynunda uzanıyorum bilinmeze.

Bununla sakit olsun, diyenlere aldırmazken bir ömür şükür yüklüyüm gecenin ve ömrün mizacında bazen tufan misali savrulduğum bazense tutuklu kaldığım bir anıt mezar belki de heykelini dikeceğim az sonra içimdeki yalnızlığın ve aralıksız çemkiriyorum kalemime beni bir avazda doğurup da ansızın gerisin geri kaçtığı günlerdir uykularıma mal olan hırpani bir hayal kırıklığı.

Elimden tek tutan.

Aralıksız kemirdiğim kalem ve karambole giden cümlelerim.

Kayıp bir şehir gibiyim şiire hasret.

Miadı dolmuş şiirlerden yana hasretim içimdeki minyatür şehir aralıksız randıman kaybetmekte.

Müzmin hüznün kornişlerinde salınıyor perdelenmiş yüreğim ve alıcı kuşların saldırısına uğradığım bir yaz köşesi diğer yarımsa saklı iken kış köşesinde kaş yapayım derken göz çıkarıyorum ve söz oluyor hasretim sicim gibi s/üzülen yaşlarım namelerse dokunaklı aşk çoktan karışmış kayıplara ve işte şeceremdeki sözcükler beni benden alıyor…

Dile gelmeyen ne varsa kaleme aldığım bu aralar dikenli yollarda takılıp düşüyor kalemim ve müsveddesi yok günün gece ise sihirli değneğin dahi ulaşamadığı bir mabet bir karartı dökümlü eteklerinde rüzgârın adeta nal topluyorum bindiğim yılkı atı ansızın kişnemeye başladı mı tası tarağı toplayıp terk ediyorum bedenimi ve şerh düşüyorum yorgun ruhuma.

Tekne kazıntısı hayallerim öyle ki hayal torbam boşalmış sırtımdaki heybe ise sararmış zamanla ve zambaklar diliyorum Tanrı’dan zaaflarıma yenik düşmemek adına kendimden kaçıyorum açmazında bilinmezin aymazlığında yalnızlığın bense bir katedral belliyorum içimden geçen bir sözcüğü ve ne olduğuna akıl sır erdiremezken bir el dokunuyor omzuma.

Ve sıçrıyorum yerimden.

Ait olmadığım bir dünyanın neferiyim maden bunca zamandır ve koparıyorum tüm bağları kendimle ve sayıkladığım sözcüklerden arda kalan bir noktalama işareti ile ünlem babında ünlediğim satırların arasına saklandığım şu son on yılın hatırına kapatıyorum gözlerimi yeniden açtığımda yeni bir ben olmanın ümidiyle, ucu kırık kalemime d/okunmaya dahi kıyamazken son günlerde bir tekerleme gibi şakıyan sözcüklerime esir olmanın verdiği hüzün ve umut dolu bekleyişle…

 


( İlham Perimin Eteklerine Yapıştığım... başlıklı yazı GÜLÜMM tarafından 11.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.