Elinizde sihirli bir değnek olsa,hayatınızdan ve lügatınızdan hangi kelimeleri çıkartırdınız? "Herkes işine gelmediği veya sevmediği kelimeleri çıkartırdı",diyeceğinizi duyar gibiyim.Önce güzel bir durum gibi görünse de bu iş,aslında koskaca bir felaketi barındırıyor,neden mi?

Birisi aşık oldu diyelim, ihanete uğradı,hıncını da kelimelerden çıkartırsa ilk sileceği kelimeler;aşk ve ihanet olacaktır.

Diyelim ki dostundan veya karısından darbe yedi; dost,kadın,darbe kelimelerini silecek,

Barış yanlısı,'savaş 'kelimesini,solcular 'sağcı',sağcılar ise 'solcu'kelimelerini,
Tembel birisi,'çalışmak' kelimesini silecektir.

Feministler,'erkek'kelimesini,
Ateistler, 'din' kelimesini,
Rasyonalistler,'realist'kelimesini,
Osmanlı yanlıları,'cumhuriyet',kelimesini silecek mesala bunları çoğaltmak mümkündür.

Sile sile konuşacak kelime kalmayacaktır yanlaşılan hatta gürültüden hoşlanmayanlar çıkıp 'konuşmak'kelimesini de silecektir belki.

Yani kısır bir döngüye girer içinden çıkılması mümkün olmayan bir bataklığa saplanmış olurduk.İyi ki zengin fakir,bilgili,cahil kimsenin elinde böyle bir değnek yok,olmasın da.
Çünkü;
İnsan ya anılarıyla anılır ya da anasıyla.
Giden unutulur gelense avutulur.

Bana sorulursa'ucuzluk' kelimesini silerdim ve bence en korkunç olay,ucuz olan herhangi bir nesnenin pahalıya mal edilmesi ya da pahalı olanın ucuza satılması.

İsmi önemli değil bir zincirleme marketinden kitap seçerken koluma dürtüyor arkadaş:"Bu ucuz kitapları mı okuyorsun?"
Kim nasıl anlarsa anlasın, çeşitli yayınevlerinin başlattıkları bu kampanyayı çok yararlı buluyor ve ben de faydalanıyorum doğrusunu söylemek gerekirse.Oscar ödüllü yazarların kitapları da var popüler yazarların kitapları da.Bende alışkanlık oldu artık ne zaman alış verişe gitsem kitap almadan gelmiyorum.

O kitapların ucuz olması büyük bir hizmettir,teşviktir bu hayat pahalılığında,vesile olanları kutlamak ve onlara destek olmak temel görevimiz olmalıdır.

Ülkemizde ne ucuz biliyor musunuz,fikirler...
( Ucuz başlıklı yazı berberce tarafından 25.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.