Ne güzel de söylemiş büyük usta Necip  Fazıl Kısakürek:
"Namaz camiden çıkınca, Hac Mekke'den dönünce, Ramazan Oruç bitince başlar ."
O kadar doğru  ki söyleyecek söz bulamıyorum çünkü  herkes camide namaz kılar,Ramazan ayında oruç tutar,ya sonra...
Küçükken  hep sorarlardı:
"Allah''ı seviyor musun?"
"Seviyorum."
"Babanı seviyor musun?"
"Seviyorum."
"Anneni seviyor musun?"
"Seviyorum."
Çocuk, annesini-babasını sevdiği için onları üzmek istemez  ve şımarıklık yapmaz örneğin.

"Seviyorum"demek karın doyurmaz.Eşinizi seviyorsanız onu mutlu etmeniz gerekir,karşısına gezip günde yüz kere bin kere:
"Seni  çok seviyorum aşkım." da deseniz fayda etmeyecektir sevginizi gösteremediğiniz müddetçe.

"Müslüman mıyız?"Elhamdülillah  müslümanız. "Allah'ı seviyor muyuz?" Seviyoruz güya.
Genel olarak söylüyorum; kul hakkı yiyor muyuz,yiyoruz.Faiz alıyor muyuz,alıyoruz evlerimizi ve arabalarımızı hep kredilerden aldık.Yalan söylüyor muyuz,söylüyoruz dedikoduyu meziyet sayıyoruz.İsraf yapıyor muyuz,yapıyoruz hem de dünyada yüzlerce insan açlıktan ölürken.Çöp bidonlarına poşet poşet bayat ekmek atıyor hala,okumuşu,cahili,işçisi,yaşlısı,genci.
Hırsızlık yapıyor muyuz? Kalp kırıyor muyuz? Zina yapıyor muyuz? 

Allah ölenlerimize rahmet,kalanlarımıza  sabır ve selamet versin.Cümlemizi  kazalardan,belalardan, kabir ve cehennem azabından,şeytan ve şeytanlaşmış insanlardan muhafaza eylesin.Talebelerimize başarılar,askerlerimize hayırlı teskereler,hastalarımıza acil şifalar,işsizlerimize helalinden bol kazançlı işler,bekarlarımıza hayırlı eşler nasip etsin.Dilimizin döndüğünce sadece bu gece değil, her  gece her saniye dua edelim  analarımızın ve  babalarımızın dualarını almayı  da ihmal etmeyelim.

Sosyal medyada olsun  televizyonlarda olsun ne konuşuluyor peki şuan:
Şampiyonluk yarışındaki bir takımın son dakikada kazandığı  penaltı,oyuncunun eline top değdi mi değmedi mi?

( Kandil Gecesi başlıklı yazı berberce tarafından 24.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.