Enkazdaki Toplumsal Karanlik Kutu
Güdümlü
körlüklerle, her uyduruktan rivayetler ve duyumlar soyutlugunu manyetik
teknolojik alanlarin izdiham ikamesinde uydulanmis takintili ve saplantili kancalara
takili cemberlerle halkalanmis, alt yazili üst metinli carpik capraz ilkelligin
gelisimsizlikleri usülünde kundaklanip giydirilen agit nizah sevinc yahut
gülümseyislerin bebekliginden itibaren hattina hücresine ve nabiz yoklamalarina aciz
birakma ve birakilmaya dair zavalliligin pesin hükmünü tayin edip ön gören sizofrenik
mayalanmali silsile, her türlü insan gelisimini daha dogum rahminde cürüge
cikaracagi gibi orantisiz gücekodlayan sartlanmisliklara tapinmaya var ömrün
gücüyle kendini hayati sonlanmisligin kuklaciliga esir, her türlü özgür ve
özgün duyarlilik disinda kabul eden kisiligi kimyasi bozuk programliligin pasif
ve edilgen yüklem tasaronculugunu öznesi olmayan cümlelerin vakkumlanmis
nesnesi haline getirir.
Cünkü DEGER
denen olgu, her dogumu yasamdan koparan KONU BÜTÜNLÜGÜ bozulmus bagintisiz ilgisiz kopukluklar toplamiyla mekan
sahibinin buyruguna bagli her istegi kusursuz hatasip eksiksiz ve pürüzsüz
yerine getirip karsilayan yapistirilip dikilmis eklemlenmis ve her etkileyici müdahaleye
her an gevsek -oynak bicimlere göre sekilden sekile sokularak kalibi görüntüsü
mükemmel görünüslü renkli süslü parlakliligin YÜZEYSEL imaj ve maskeleri degil,
kendi farkini ortaya koyan; ve bastan sona kadar azmi inanci tutkusu emegi
duygusu saglam ÖZGÜVENDE kendine
odaklanmayi önemseyip öne cikararak, hic bir etkilesimin baskilayan zevkine begenisine tercihine emrine ricasina
yahut minnetine bagli ve bagimli kalmaksizin iletip tasiyip duyurmak istedigi
sürekliligin anlamini icerigini istikrarli bir sekilde ilk adimla baslayan sözü
sanati dili kendisiyle özdesen özgür iradeli birikimlere karakterlestiren
gayretin sonucu ve ürünüdür.
O sebeple aklin
fikrin sustugu; ve herseyi basina buyruk terkedilmisligin olup biten pesinden
seyrettigi imgeler sembollerle ancak buyuranin emrinde kök salip kisilik
kazanmaya rakipsiz kusursuz birinciligi yaristirarak kurali kaidesi yazildigi
recetelerden AFYON KOKLATAN tava getirilmenin
ölcüsüne uyup kalibina girmeyi hedefleyen gerilim, tepeden bakan, kücük gören,
hep asagilayan, hep horlayan ve hep kendini herkesin hic ulasamadigi
yüksekligin yüceler yücesi sayan ve her kimiltisi kurtulusu olmayan gözaltinda
olmayi hücreleyen KONTROLLÜ carmih carkinda öncekilerden devrilip gelenlerle kendi
kendine dolasir karisir yanlis ögretilerin kulu kurbani olarak olmadigi
geleceksizligin ölü döngüsünü devralir insanlik.
Her an hic bir
hata kusur kabul etmeyen kesintisiz süresiz denetimli kontrolün kendi tasarimi istegi
keyfi kurgusu arzusu ve beklentisine bagli begendigi gördügü duydugu bildigini ögrettigi
ve egittigi bulup kesfetme heveslilik sahibinikurtarip KTARIRKEN; aslinda
kullanildikca özünü icerigini coktan günü gecmislik araliginda harcayip tüketmis
kendi tekrarinin dibini kenarini ve kirintisini kaziyarak tekrarin tekrarrini bicimsel
gövde gösterisi ve imge dikisleriyle tutunmaya yamanmis imaj cöplügü disinda hic
bir cikarimi olmayanlarin zibil artiklarini desip didiklemeye karistirir
kurcalatir.
Cünkü her
durumda limitsiz kiyassiz kiran kirana yarislari iyilik güzellik mükafatiyla
avlayip, basina ödül konulmus carmih celseleri gibi her etaptan turnikeden podyumdan
kostümden kulvardan yahut imgeci simgeci kaideden kuraldan bol engelli; bol
tesvik pohpohlamal; ve bol gözetleme
alti engebelli SOYUT bariyerlerin cukurunu citasini cakip civileyerek; planna
uygun kurgulayip piyasaya sürenlerin kalibina ölcüsüne kullanisina yahut keyfi buyruguna
göre tesvik eden birinci gelmelere kendini mecbur mahkum aciz yeteneksiz bilip
hissedenler varligini tümüyle ve ebediyen kontrolde tutulacagi bagimli güdümlü
kalma zavalliligin tezgah tedavülüne koyup, özgür iradesinden yoksun özgür cesareti
özgüveni kararliligi yetenegi dili yolu becerisi gelismemis ve kendine odaklanmayi terketmis kendini denetim
altinda tutan ve sürekli kusatan pür tetik vakkumda hep bir HATA YAPIP KUSUR
ISLEMEME bagimliligiyla panigin korkunun yalpalanmanin iteklemenin dürtünün
kabusun kapatip kilitlediklerine ürperip titreyerek hastalik derecesinde her an gözetleyen denetimlerin hismina ugrama yetersizigi
ve acziyet duygusuyla kendi kendine kiskivrak yakalanmis ve bütün dogrularini
sapmis yanilmis kaygi keder ve üzüntülerin esaret sarmalina girer.
Bu yol
yöntemlerle her yaristan birinci getirilenlerse, genelde buyuran denetleyenlerin
kendisi olarak herkesin gerek zaman gerek mekan gerek kaynak gerek birikim
gerek sanat gerek yol gerek hüner gerek ilim gerek teknik gerek imkan bakimindan hickimsenin kolay kolay ulasip erisemeyecegi
kabulü dayatmasi ve varsayimiyla, buyurdugu hücrelerin disina cikmayi kibir
kapris alinganlik üstenci kücümseyen asagilayan horlayan ve dislayan kokusmus
cürümüs kaliplar icinde ve kabuklar altinda
hayattan dünyadan ve KENDI
GERCEKLIGINDEN kopup, süslü gösterisli imgesel imajciligin kendi buyurduklarinin
dsinda hic bir yasamsal ve toplumsal degere haberdar dahil olmayan
tükenmisligin kiskirtip kundaklayan faciasina inanir aldanir avunur ve
taparlar.
Bu bakimdan
günümüz insaninin artik etrafini cevreleyen kozmik hücrelerde inanip tapindigi
alet cihazlarin sinyal ve görüntü ortamlarindan baska emek ve zahmetlerle izi yolu
yordami kurtarilip kazanilmis ve konu bütünlügü bozulmamis saygin degerli ilgili
bilgili kültürlü saglikli dogal dengeli özgür irdeli inancli azimli ve özgüvenli,
akla fikre dayali duygu düsüncelerinden dogma büyüme sözü sanati sinemasi yahut
edebiyatiyla kisinin yazdikca kaleminin hakkini verecegi veya yasadikca
insanlik dünyasini kitaplastiracagi cevresi algisi ilgisi iletisimi cevresi
toplumu itibari yoktur .
Cünkü birinin
digerini MUTLAK ÜSTÜNLÜK ezikligiyle karsilayip kabullenecegi kontrolsüz ve
kusursuz YIKIM; kendi farkliligini ve insanlik degerini daha dogdugu kundakta sonsuz
sinirsiz yarislarin sürekli denetim kontrolünde sabit soyut birincisi olma
ugruna biri digerini kökten yok edenin örtüp kapladigi kirli karanlik bozuk
sapkin ve siddetli üzüntülerini henüz kisiligi olusup gelismemisligin
karsilikli güvensizlik kuskus süphesi endisesi yitikligi kopuklugu ve külliyyen
kaygilarindan örgütleyip dokuyarak pesin hükümlerle ölümü cagiran ve
cagristiran toplumsal catlakliklari ve sosyal enkaz molozunu halkalanip
büyütür.
Oradaki icten
ve icerden püskütmeli -yanmali ateslenip fitillenmeler, her sefil yoksulunun herkesin
herkesten saklanip kopup kacarak depolanmis bozuk durumlara bozuk hamlelerle satasip
müdahil oldugu kendi caresine bakamayan saplantili hastaliklarla, sorun biriktirerek hayatta kalmanin yapay haddini,
kopyalanma kolonlasmasini, dilde kültürde ve sanatta her sekil genetik oynanmisligini
ve taklit cizgisini öfkelerde bogulup
catismalarda saldirganlasan hiper ve süper marka aktifligin sürtüsmeleriyle
süslenir donanir. Cünkü „ bakin görün
ordan burdan size baskasina ve bana neler bildim buldum duygum gördüm yasadim;
ve aranizda olmanin paylasarak mutlulugunu ilginize itibariniza letip sunmak
istiyorum „ ses soluk ciglik ve coskusunun karsilik DEGERiDiR emegiyle
zahmetiyle aklin fikrin yordugu Özgür Sanat, ödünc sevgi saygilara yahut
sadakalara muhtac mecbur olmayan Emanetsiz Yasam, sahte soyut taklitciligi
özendirmeyen ÖZGÜN INSAN ve dil tarih
cografya dünyasinin sorgulayan ve yüzlesebilen akla mantiga emege bilgiye
beceriye öze söze yaziya talip olmalar gözdesi Edebiyat.
Kamusal bütün zenginlikleri
kazanimlari ve birikimleri her alanda sahsi cikarciligin para düskünü mal mülk
güc ve saltanata tapinan insanlik ölümünü her türlü imaj maske sembol simgelere
sefilligi yoksullugu ve sabri buyurdugu SALAKLASTIRMALAR derinliginde bogup yozlastiran
afyonlarla NEO LIBERAL Serbest Piyasacisi Yeni Dünya Düzenegine göre bütün
mezhep ve etnik catismalari en basta kamcilayip kiskirtmak üzere örülmüs
dayatilmis kavisli girintili denetleyen buyuranlarin kurdugu yordugu acziyetini
kabullenmis mahkumiyet, esasta hic bir iyilesip gelismeyi saglamaya degil;
aksine cöllesip kuraklasan herseyin sonucu her ne pahasina olursa olsun herkesi herkesle en birinci gelmeye bogusturuo
yaristirarak kusuntu tekrarlarini
hazimsayan ice sindirmelerin en dogurgan siddetini, küslügünü, ayrismasini,kinini,
nefretini, hasetini ve istikrarsigligina bagimli mutsuzluk dilenciligini pazarlayip tezgahlayan
piyasalara sunar. Herkes de kendini uyan ve uyusturan DÜRTÜ BAGIMLISI hayati ve
insani askiya ve baskiya alan katalogtaki
oralardan ( en gericiligin bencil bagnaz sahsi cikarlariyla üretmeden tüketmeye
dair korkuyu karanligi sefaleeti gerilimi bunalimi zorbaligi despotlugu en saygin
bilgin ileri düzeyli vazgecilmez sistem dayanagi, hayat kaynagi, insanlik
rehberligi, ve ortak yasam sitili gibi dayatip gösteren) birbirine bagli yapay
gündemleri sanal alemlerle zincirlemeli bir yerden bakar takinir secer karakter kisiligine yedirir giydirir.
Kisisel
gelisim, Kamu Maliyesi, Ilmince Akademi, Üniversiteyi Bitirince Liyakatli Verimlilik,
Is Dünyasi, Kültür Dokusu, Kimlik Arayisi, Ulasim ve Iletisim, Güvenlik, Kaynaklarin
Yerli Yrince Dagitilmasi, EGitim Ögretim, Hammade ve Gida, Tarim yahut Ticaret, Sanat
Edebiyat, Inanc ve Itibar, Özgür Düsünce ve Özgür Irade…hepsi birbirini
besleyen ve birbirinden sorumlu bagli INSANLIK degerlerimizin ve toplumsal
yapimizin kisiyi kendine özgün hassasiyetlerini gözeterek birden cogula
yetistirip büyüten mükemmeliyetciligin, zorlayici hükümranligin, maddi manevi
suistirmarciligin, imtiyazci cikarciligin, sapkin derecede ayristirip kutuplastiran kendi
tarafini korumaciligin ve kendi molozunu dayatip buyurgan ukelaligin disisinda,
hakkini hukukunu gözeterek insani kendisiyle önemseyip özdestiren onur sahibi
itibarliligin temel vazgecilmezleriydi..
HOSGÖRÜ
TOPLUMUYDUK oysa biz. Belki de tüm diger insanlik degerlerini harfiyyen alfabe
sirasina göre mi, yahut zayifa güclüye uyar mi uymaz mi, gündemden tedavülü
düsük mü , aktuel moda reklamlarinin begenisine takdirde güncel mi degilmi diye
bakmaksizin, tüm haysiyet ve hassasiyetini insanlik acziyeti zavalliligi kusuru
eksigi acemiligi ve hatasina dikilip kilitlenen degil, bütün kisisel
gelisimleri dünyanin ve insnligin köklü kültürü yasamsal alanlari ve bakip besleyip koruyup
barindiracak kadar aklin fikrin ilgi itibarina kaynaklik eden cesareti bilgisi
becerisi tahammülü fedakarligi özgürlügü özverisi sorumlulugu ve yüzlesebilen deger
bütünlügü bozulmamis etkin yetkin sevgiye saygiya özgün DUYARLILIK kökü ve topragi oldugu Hosgörü toplumu..
Birini digerine
yaristirarak siddet sarmali sefalet güncesi azdikca kuduran bu günerin taaa
buraralarina kadar , her göz yumulaarak ihanet ve ihmal edilen ve BUYURANINA
göre sekli verilip kaliptan kaliba sokulan ve bütün TOPLUMSAL DEGERLILIGI
üstün-baskin gelenin keyfiyetine göre ezip bozup yerle bi reden yalnizliga kök
sacak salip yabancilasmalarla, icten ice
yagmalanmis yikilmis kivrimlara kabina cekildikce kirilmis üzülmüs tiklim
tiklim yiginlarin degerleri tükenen kirintilara birbirini bogup cigneyerek düstügü
akibetiyle görmez duymaz bilmezden gelmenin
tolere ettigi can cekismelerde hayatini ülkesini ve insanligini kaybeden; ve kodlandigi
gibi tüketmedigi zaman üstüne kurulmus
kurgulanmis elektro teknik marka müsterisi koordinatlarini ve navigasyonunu
tümden sapitip sasirak, kablosu yanik islevi hurda konu bütünlügü bozuk girisimciligin
enkaz kara kutusuna dönüstü.
Seyfi Karaca……..Ekim
/ 22
(
Enkazdaki Toplumsal Karanlik Kutu başlıklı yazı
Yeldegirmeni tarafından
5.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.