Bir Kedim Bile Yok Hadi Gülümse




      Minik serçe Sezen Aksu nun gülümse şarkısını çok severim.  

     “Bir kedim bile yok” der ya işte o zaman çok hüzünlenirim.


Yıllar önceydi henüz yeni mezun olmuş görevime başlamıştım.

  
Bir arkadaşım yavru bir köpek hediye etmişti doğum günümde ,ilk defa bir köpeğim olmuştu. Nasıl bakılacağını bilmiyordum çok küçüktü henüz 1 aylıktı.


Elimden geldiğince ona bakmaya çalıştım. Fakat çok yoğun çalışıyor onunla yeteri kadar ilgilenemiyordum. Anneme verdim annem emekli biraz ilgilensin diye, oda benden habersiz belediyeye vermiş.


Götürmüşler bunu barınağa aradım buldum geriye aldım. Ve daha sonra başka bir arkadaşıma verdim. Bahçeli evleri vardı onların şanslıydılar köpeği çok sevdi sahiplendi. Arkadaşım mutluydu ama ben mutsuzdum tayinim çıktı il değiştirdim. 


Göremiyordum köpeği şehir şehir dolaşınca olmuyor ,mahrum kalıyorsun böyle şeylerden. Sonuçta canlı ilgi alaka bekliyor bide apartmanda hiç olmuyor devamlı şikayet ediyorlar havlıyor diye. Ne diyeyim apartman sakinleri de haklı. Aslında, hayvanlar doğalarında mutlu olurlar bunu da biliyorum .


Bahçeli evim olmadıkça bir daha da böyle bir şeye kalkışmamaya karar verdim.


Büyük konuşmuşum.


Aradan bir zaman geçti evlendik çoluk çocuğa karıştık. Ama içimde hep bir özlem var, seviyorum hayvanları elimde değil. Evin içerisinde bir canlı olsun istediğim için kuş yada balık besledik yıllarca.


Bir gün eşim bir yavru köpek getirdi eve. Gerçi sonradan o da çok pişman oldu ya. Aynı şeyleri tekrardan  yaşamak istemediğimi bildiği halde. Ama biz halen apartmandayız olur mu ki ,olmaz mı ki derken. Bakmaya başladık yavruya.


Köpekle yürüyüşe çıktığımız bir gün köpeği sevmek için, bir kız çocuğu yanımıza geldi. Annesi de vardı yanında ,kız çocuğu yavruyu severken annesi. Bizde bir tane yavru erkek kedi var ama bakamıyoruz vereceğiz yer arıyoruz dedi.


İçim cız etti vallahi hemen ver ben bakayım dedim. Neyime güvendiysem artık. 


Henüz 2 aylık olan yavru kedide geldi eve. Köpekle bunlar kaynaştılar kısa bir zaman sonra, apartmanda herkes bize düşman oldu.   


Yine bir gün köpekle yürüyüşteyiz ,bir ağacın altında karton bir kutunun içinde. İki tane henüz yeni doğmuş erkek kedi bulduk. Onları da aldık geldik eve. Olduk mu evde 1 papağan 34 balık 3 kedi 1 de köpek. Eşim deliriyor ,çocuklar mutlu bende mutluyum. Ha birde  kızımın kaplumbağası da var.


Evde kızılca kıyametler kopuyor her gün. Apartman desen öylesine bizi atacaklar imza topluyorlar. 


Bahçeli bir ev bulduk taşındık rahatlamıştık herkes mutluydu.


Köpeği bahçeden çaldılar çok aradık bulamadık. Erkek kedilerden iki tanesi kendine eş buldu onlarda gittiler. Papağan açık pencereden uçtu kaçtı balıkların çoğu öldü. Vesselam elimizde 6 balık 1 tanede erkek kedimiz kaldı. 


Bu seferde eşimin tayini çıktı, düştük yine yollara elimizde kalan son 1 tane kedimiz ne olacak şimdi bu kedi ? Çocuklar zırlar, ben ağlarım...


Zaten büyümüştü eş de yapmıştı kendisine. Ama bizi hiç terk edip gitmemişti sadıktı o kedi.


Kedilerin adı çıkmış bir kere nankör diye inmez sekize. Kediyi eşinden ayırmak istemedik alışmıştı da o mahalleye bahçeliydi bütün evler.


Komşular biz besleriz, gözünüz arkada kalmasın dediler sağ olsunlar. Onun o son bakışını hiç ama hiç unutamam. Kediyi bıraktık orada çok üzülmüştük.


Aradan baya bir zaman geçti balkonda oturuyordum ki. Tıpkısı aynısı bıraktığımız kedimizin kopyası gibi. Bir kedi gördüm sokakta ilk önce o sandım .Ama nasıl olur buraya kadar nasıl gelirdi ki ?


Hemen indim aşağıya o değildi Allah ın işi işte nasılda benziyorlar birbirlerine. Kedi arkamdan geldi karnı açmış karnını doyurdum. Şimdilik her gün aynı saatte geliyor , bende ona mama veriyorum.

 
             Kapımızın önüne  bir kap su bir kap mama lütfen  

                              (  Sokaktaki canlar için... )   


Semra EROĞLU           Şiirleri  sevdiren  kadın 

 12 / 10 / 2022  

                 

( Bir Kedim Bile Yok Hadi Gülümse başlıklı yazı Semra EROĞLU tarafından 12.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.