Bir liram eksikti ama simitçi kıyak abiydi. En sıcağından poğaça verdi. Omzuma dokundu babacan tavırla. "Benden olsun". Kıçımı nereye koysam da kemirsem şunu diye bakındım. Az ileride elinde balonlarla dikilen palyaçoyu gördüm. Yakınında ki banka usulca oturdum. Birisiyle konuşuyordu. Sonra birkaç kuş geldi yanıma. Poğaça bitene kadar kulak misafiri olduk hep beraber.  


ADAM: Zor olmuyor mu? Çocukları eğlendirmek. Çok da umurlarındaymışsın gibi.

PALYAÇO: Ne düşündüklerinin bir önemi yok. Ben onları umursuyorum.

ADAM: Neden? Hiçbir şey yolunda gitmiyorken, onların yüzü gülsün diye bu kadar çaba sarf etmek. Neden?

PALYAÇO: Bir nedeni yok. Bu benle ilgili. Geliş amacım bu.

ADAM: Herkesin bir amacı var değil mi?

PALYAÇO: Kimileri onları mutsuz etmek için varlar.

ADAM: Senin gerçek olmadığını biliyorlar. Yüzündeki boya. Elbiseni çıkardığında onlardan birisin ve onlar bunun farkında.

PALYAÇO: Ne yapabilirim ki? Onlara öğretilen bu. Yaşı geçkin insanlar, akıllarını kendilerine saklasalar aslında, daha mutlu çocuklar görebilirdik sokaklarda.

ADAM: O zaman düzelir miydi her şey?

PALYAÇO: Düzen sağlandı. Herkes mutsuz olmaya mahkûm.

ADAM: Hedeflenen davranışlar. Kişiye, herkesin mutsuz olmak için geçerli bir mazeret  bulabileceğinin öğretilmesi. Tamam da niye? Ha. Niye? Bir sebebi var mı gerçekten?

PALYAÇO: Bazen mutsuzluklar uzunluk birimleriyle açıklanabilirler.

ADAM: Mesela? Örnek.

PALYAÇO: Mesela birisinin mutsuzluğu üç bin dokuz kilometre olabilir.

ADAM: Başka kaç oluyor? Ölçülebiliyor mu? Kaç?

PALYAÇO: İstemeden üflediği doğum günü pastasındaki çirkin krem şanti de olabilir.

ADAM: Yani demek istediğin tam olarak ne?

PALYAÇO: Ya da aynı şehirdesindir fakat yüzüne hasretsindir. Bu da olabilir. Yargılayamazsın. O kişi bir şekilde mutsuz olabilir. Kendi böyle görüyorsa da aslında olanlar öyle değilse de onun yaşadığı bu.

ADAM: Başkalarının tarifine göre yaşamayacak ya. Herkesin bunun için geçerli bir mazereti var değil mi?

PALYAÇO: Tabi. Aynen.

ADAM: Niye olmasın ki zaten?

PALYAÇO: Bence bir sorun yok.

ADAM: Niye olmasın?

PALYAÇO: Kesinlikle. Hem fikiriz.

ADAM: Ve bundan çok bahsetmeye başlayınca artık, insanlar sana, senin bundan keyif aldığını söylemeye başlayabilirler.

PALYAÇO: Sana başladılar mı? Ha. Cevap ver.

ADAM: Mutsuz.
( Sabah Sabah başlıklı yazı öylesine tarafından 27.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.