HUKUK DEPREMİ
YERKÜRE DEPREMİNİ 
DÖVER
Hukukda yaratılan deprem , yer küre de kendiliginden meydana gelen depremden daha zararlıdır.. ;
-Sag kalan nesil,yer küre deprem zararlarını giderecek saglamlastıracak,  yeni  yapılar inşa eder..Yaratılan hukuk depreminde bir çok nesil zarar görür .Yaraları sarmaya çalışmak bile yeni magdurlar oluşturur 
-EYT 30 yıla yakın yarattığı magdurlar,arada ölüp geridekileri sosyal güvencesiz bırakan babalar, eşler,aynı sartlara haiz oldugu halde 17 yil bekleyecek olanlar,devleti iyi yönetememinin,butcede artı değer oluşturamamanın aksine bütçenin karşılıksız yere aktarılmasını ,örtmek maksadı ile Genel geçer mezarda emeklilik duzenlemesi yapılmıştı..Oysa genel gecerligi olan alanlarda devrim gibi kes at seklinde hukuki düzenleme yapılamaz..İyiniyetle yapılsa bile varoluşuna sebep olan  millete topyekun zararlar açar.Yaşayarak ,Gördük.Sosyal güvenlik gibi toplumun tümünü kapsayan genel alanlarda depremin sonucu, gelecek nesilleride zarara ugratır.
-Türk hukuk tarihi sadece cumhuriyetle var olmayan ,gelenekleri ile yazılı yazısız kuralları ile ezelden gelen kurallar bütününun kaynaklık ettigi bir tarihtir.. İçtihatlasmış yüksek mahkeme kararlarını söylem dışına çıkarmaya çalışmak,üye atamalarında yerleşik düzeni imha ile benim adamım anlayışı ile ihyaya çalışmak,richter derecesini arttırır.. İctihat yaratan hakim sorunsuz çocukluk yılları,kültür mirası bırakan ailesi,başarılı okul ve mesleki yaşamı ile aile bütünlüğü,çevresinde bilinir zeka ve cesareti ile ulaştığı olgun yasta yorumları ile hukuk deryasına katkı sağlar.. Emirle gelense sadece bir imzadır .
-Kanunların yapım şekli ,sunum sekli ,omurgasını oluşturan ve numaralandırma ile vucut bulmuş halidir..Hem uygulayıcıları açısından, hem de kafa karısıklıklarina yol açmadan toplumsal karşılık bulmasına yardımcı olur..Torba uygulamaları bir faciadir.. Günü,kişiyi,olayı,durumu kurtarmaya yönelik çabalardır..Tek bir örnekde bile Yapanın yanına kar kalıyor düşüncesine hasıl oldugunda kaybolan kamu düzenidir.. Bozulan kamu düzeninde artçı şoklar kaçınılmazdır..
-Hukuk sadece bir meslek degil bir birikimdir.. Kültür birikimi,zeka, muhakeme gücü ,siyasi bilinc,inanc varlığı ,onun toplum lehine gelişmesine katkı sağlar.. Hukukcu egitmekten ziyade tabela yapıcılarına katkı sağlayan",hukuk okulları" insan kaynaklarının kirlenmesine ve toplumsal inancında, hukukçular aleyhine genişlemesine ve komple hukuk karşıtlığını dönüşmesine yol açmıştır.. Bu okullar kapatılamayacagına,kapatılması yeni zararlar doğuracağına göre mesleğe yeni bir form icin yaş ve 4 yıl daha İstanbul ve Ankara gibi tarihsel geçmişi olan, alt yapısı bulunan  okullarda akademik kariyer zorunluluğu mesleğe girişte aranmalıdır.. Yoksa Ehil olmayan,kurşundan uygulayıcılar,Richterin 7 üzerine çıkmasına sebep olmakta yıkımlarda şok etkisi yaratmaktadır..
-Yerküre depreminde paranız vardır ama ailenizle birlikte mezar yeri aldığınızı bilmezsiniz..Güvendiğiniz hukuk sistemi ,yanlıs yere yanlış binayı yanlış kimseye yaptirmaz dersiniz..Ama hukukda deprem olmuşsa zaten size düşen  çadır ,en güvenli barınaktır..Gerisi laftır.
-"Deprem öldürmez bina öldürür gercegi"siyasi diplomatların ,asrın depremi-haarp teknigi-uzaylılar gibi yaftalamaları kendi mevcudiyetlerinin,hatasızlıklarının örtülenmesi, kim gelse aynı sonuclar oluşurdu çaresizliğine karşı çalışmalardır. Hukuk depremi gerçekleşen bir ülkede kurtarma-kurtarma sonrası yardim organizasyonları-Guvenlik-barınma gibi olagan kamu görevleri bile kadüklesir..Parayı ölçme değerlendirme aracı olarak kabul eden sistemde ölen, sakat kalan,kurtarılan sadece sayısal bir birimdir..İstatistiki veri teşkil eder .Yardım kuruluşu bütcelemesi artı mı?İşletmesi karlı mı?Ona bakılır..Ama 9 cephede aynı anda savas cıksa yetisemeyecek altına s*cacak o bir değerlendirme degildir..
-Hukuk ,düşünceyi yasaklamaz, Suçsa, eyleme yasak koyar..Protesto etmek anayasal  düşünce hakkının tek ya da toplu olarak gösterilmesidir..Maaşını  alamayan işçi, mesai dışı ,artı calışmaları gözardı edilen memur, protesto yapabilir..Sen sendika yöneticilerini hukuki deprem sonrası satın almışsan her gösteri vatana ihanet tir..Ama vatan senin için koltuğun ve koltuğun bulundugu oda ile odanın bulundugu binadir..Sende haklısın..
Deprem de ölü sayısına bile kimse güvenmiyorsa sorun hukukda yasanmıs depremlerdendir..Kurtarma fiyaskolarına karşı  maçlarda,kampuslerde protestoya tahammül etmek istemiyorsan hukuk depremi olmasa idi Kulaklarına tıkac yapacaktın ama simdi yasaklayarak çözüm getireceğini sanıyorsun.. Sadece yeni hukuki depremlerin -sana karsı-habercisisin..

TORUN HALILI
( Hukuk Depremi Yerküre Depremini Döver başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.