"Kendini ifade etme,insan doğasının başat gerekliliğidir."William Winter

"Biz iki hırsız arasında kendimizi ifade ederiz;düne ait üzüntüler ve yarına ait korkular."George Bernard

Konuşma, insanın aklını kullanma sanatıdır." Eflatun

"Asıl mucize kendine inanmaktır;sonrası hep olağan şeyler."Geothe

Kendini ifade etme, kişinin bir duyguyu,düşünceyi,olayı ve durumu kendi süzgecinden geçirerek karşı tarafa  net ve açık bir şekilde aktarabilmesi veya anlatabilmesidir çünkü;sanat insanlara ve toplumlara  ayna tutar.Psikoloji biliminde  insanın kendini tanıyabilmesi ve kendini ifade edebilmesi tartışma konusudur, bazı koşullarda algılar ve duygular değişir,bu yüzden kesin bir  yargıya varmak mümkün değildir.Cinayet  ve suç işleyenlerin büyük kısmı ,uysal kimselerdir oysa.

Kendisini ifade etmekte  yetersiz  kalan kimseler ya saldırgan ya  kızgın ya da küskün olurlar.Tribünlerde,konserlerde ve trafikte stres atıyoruz adı altında hem küfürler,hakaretler ederiz hem de kavgalar çıkartırız.

Kendini ifade etme yıldız modelleri :
*öz farkındalık
*öz saygı
*öz güven
*merak
*cesaret
*kendini tanımadır.


"İnsan sahip olduklarının toplamı değil fakat henüz gerçekleştiremediklerinin toplamıdır."Jean Paul Sartre

"Başarılı biri olmaya değil değerli biri olmaya çalışın." Albert Einstein

"Birisini yürekten sevmek güç verir.Birisi tarafından yürekten sevilmek cesaret verir."Lao Tzu

"İş bizden iki şey uzaklaştırır;can sıkıntısı,kötülük."Voltaire

"Mutlu bir aile erken bir cennettir." George Bernard

"İnsan ne söylediğini bimeli,fakat her bildiğini söylememelidir."Namık Kemal

"Yaşam,bizim düşünce düzeyimizde kendini yansıtır." Ernest Holmes

"Zihnimizde hayal ettiklerimiz bizim dünyamız  haline gelir."Masaru Emoto

"Yarın bambaşka bir insan olacağım diyorsun,niye bugünden başlamıyorsun? Epiktetos

Kendini ifade etmenin 125 yolu:

1.Konfor alanınızdan çıkın. 2.Bir vizyon yaratın.3.Mesafeleri belirlemek.4.Empati kurmak. 5.Yeni şeyler keşfetmek. 6.Farklı kültürleri öğrenmek.7.Benzerlikleri ortaya koymak.8.Ahenkli olmak ve uyumlanmak.9."Sen"li cümlelerden kaçınmak.10.Beden dilini kullanmak.11.Duruşu sağlamak.12.İlk izlenime önem vermek.13.Doğaçlama yapmak.14.Çevrenizden kendinizle ilgili bilgi almak.15.Gülümsemek.16.Düşüncelerinizle dost olmak.17.Öfkeyi kontrol etmek.18.Göz teması kurmak.19.Nezaketin dozunu ayarlamak.20.Agresif olmamak.21.Eşsizliği kabul etmek.22.Çok yönlü görmek 23.Karşınızdakinin ne düşündüğünü anlamaya çalışmak.24."İyi tamam" ifadesinden kaçınmak.25.Gözünüzde  Canlandırnak.26.Dikkat çekmeye hazır olmak.27."Evet"cevabını vermek.28.Doğruları ve gerçekleri söylemek.29."Ben önemli bir kişiyim"demek. 30.Kelimelerin anlamını bilmek ve gücüne inanmak.31."Sen"ve "siz" kelimelerini kullanmak.32.Mizah yönünüzü kullanmak.33.Size hoş gelmeyen soruları yanıtlamak.34.Takdir etmek ve pekiştirmek.35.Anladığınızı net bir şekilde ifade etmek.36.Ses tonunun farkında olmak.37.Hemfikir olmak.38."Biz"olmak ve yakınlık kurmak.39.Havadan sudan konuşmayı bilmek.40.Nasıl söylediğinizin önemini bilmek.41.Yaptığınız işi anlatmak.42.Sözcük avına çıkmak.43.İtiraflarda bulunmak.44.Sorular sormak.45."Bu kim"sorusuna cevap aramak.46.İkinci soruyu sormak.47."Ne iş yapıyorsunuz?"sorusunu yanıtlamak.48.Sezgilerinizi kullanmak.49.Özür dilemek.

50.Cümlenin bitirilmesini beklemek.51.Kendinize nasıl  davranılmasını istiyorsanız o şekilde davranmak.52.Uzmanlığı ortaya koymak.53.Örnek göstermek.54.Kaybedilecek alanları dile getirmek.55.Beğeni oluşturmsk.56.Konuşmanın gücünü kullanmak.57.Dinlemek.58.Konuşmaya başlarken  başkasının  konusuna odaklanmak.59.Sessizliği korumak.60.İltifat etmek.61.Saygılı bir şekilde anlaşılmaya çalışmak.62.Metafor kullanmak 63.Tereddüt varsa tartışmamak.64.Vazgeçmek.65.Tavsiye istemek.66.Ortak zemin bulmak.67.Başkalarını etkilemek.68.Anlaşmazlıkları çözmek.69.Geri bildirim vermek.70.Zor insanlarla başa çıkmak.71.Duyguları ifade etmek.72.İhtiyaçların farkına varmak.73. Net olmak.74."Hayır"demek.75."Evet"demek.76.Sempatik olmak.77.Uzlaşmayı kabul etmek.78.Uzlaşma seçeneği olmadığında durumu kabul etmek.79.Haklı olmak.80.İçe dönük-dışa dönük olmak.81.Yavaşlamak.82.Cesur ve atılgan olmak.83.Korkular ve kötü senaryoları göz ardı etmek.84.Ustalaşmak  için pratik yapmak.85.Entelektüel birikimi artırmak.86.Hiçbir zaman geç değildir.87.Tempolu yürüyüş yapmak.88.Sanata yer vermek.89.Verilen cevapların değerlendirilmesi.90.Not yazmak.91.Sevgi sözcükleri kullanmak.92.İsimle hitap etmek.93.Seçim yapan olmak.94.Bağlantıda kalmak.95.Sağır ve dilsiz olmak.96.Yemek sohbetlerini kullanmak.97. İstemek.98.Verdiğiniz sözleri tutmak. 99.Yansıttığınız duyguların size döneceğini bilmek.

100. Notl almak.101.Bildiğiniz şeyleri paylaşmak.102.Odak belirlemek.103.Ne kendinizin ne de başkalarının size dair algısına takılı kalmayın.104."Kaybedenler Kulübü"cümlelerinden kaçınmak.105.Anekdot biriktirmek ve hikayeleştirmek.106.Tüm duygulara hitap edebilmek.107.Kendini ifade ederken sağ beyin mi sol beyin mi,bilmek.108.Olumlu olmak.109.Benmerkezci  ve bencil olmamak.110.Biraz heyecana yer açmak.111.Nefes egzersizlikleri yapmak.112.Günlük rutinleri sürdürmek.113. Kişisel bakıma dikkat etmek.114.Tutkunuzu kendinize saklamak.115.İstediğiniz şeyleri ifade etmek için istediğiniz hayatı yaşamak.116.Sevdiğiniz insanlara çevrenize daha fazla yer açmak.117.En büyük düşman:kıyaslamak.118.Tv,bilgisayara daha az,kitaba bol zaman ayırmak.119.Fiziksel ortamı düzenlemek.120.Neşe ve eğlence katmak.121.Rol modellerin belirlenmesi.122.Başarılı,umutlu,yaşama çoşkusu olan insanlarla olmak.123.Kendinize acımasız olmayın.124."Fark etmez"ifadesini kullanmak.125.Kokular.

Gülyan Kabaş &Dr.Yaprak Baran Tecir'in  yazdıkları bu kitabı  özellikle edebiyat ve iletişim fakültesi öğrencilerine  tavsiye ederim.


( Kendini İfade Etmenin 125 Yolu başlıklı yazı berberce tarafından 21.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.