Edebiyatın malzemesi dil,ham maddesi ise acılardır;ayrılıklar,ölüm,göç,savaş...Konusu ise geniştir insanı,toplumu ve evreni  ilgilendiren her şey diyebiliriz.Tek bir cümlede binlerce insanları birleştirip onlarla duygusal bağ kurabilmek,edebiyatın sonsuza dek görevi,ödevi,güzelliği ve hedefidir.Yani edebiyat insanı insana anlatmak için  gerçekleştirilen bir araç veya köprüdür.

Orhan Ender'in " Dilimdeki Güfte"adlı kitabı aslında bir deneme yazılarından oluşuyor ama "aşk,sevda,dua,sevgi,özlem"kelimelerinin sık geçmesi,yazarın biraz canının yandığını,hala sevdiğini ve onu unutamadığını  gösteriyor.Ancak neden ayrıldıklarını söylemiyor fakat onu Allah için sevdiğini neredeyse her sayfada dile getiriyor.
Kavuşamayacağını anladığı anda yazmaya başladığını söylemesi, edebiyatı  teselli olarak kullandığını gösteriyor,şöyle ki ayrılmasalardı bu kitap yazılmayacaktı,yalnız kaldığı zaman insan bir dost arar,o dost da kalem ve kağıttır. Aşk söylettirir, o kızla tanıştığı günü,doğum günü olarak  sayıyor yazar.

Aşka ve sevdaya dair aldığım notlardan bazıları:
"İnsan arar;aşkı arar,sevdayı arar...Ve bir tevafukla aradığını bulur.Allah; kulunun  karşısına,aradığını ya imtihan olarak çıkarır,ya da bir ikram olarak...İmtihana  boyun eğip sabretmek gerekir,ikrama  ise her gün her vakit şükretmek."
" Sevdiğin seni terk etmişse;sen isyana değil,Allah'a biraz daha yaklaşmışsan işte onun adı SEVDA'dır."
"Ey aşk! Artık anladım seni...Sen gerçekte zehirmişsin,düşlerde bizleri dirilten bir iksir..."
"Aşk vicdan işidir,hesap işi değildir."
"Bu dünya üç günlük dünya deriz ya;üç günlük dünya değil,üç saniyesine bile garantimiz olmayan bir dünya...O yüzden aşk, sevdiğine; 'seni sadece bu dünyada değil,ahirette de bekleyeceğim'diyebilmektir."
"Aşk,maşuk olmaktır,aşk uğruna kurban olmaktır.Gözlerini kapadığında,deryalara dalmandır."
" Ney üflemek bir sevdadır.Üfledikten sonra 'ağzına sağlık'diyenleredir sözüm:
Ney,sevgiliye ağızdan veya nefesten değil,yürekten feryat eder."
"Sevmek,sevdiğine gönül koymak değil,sevdiğini gönlüne koymaktır."

"Hiçbir şeyi riske atmamak aslında her şeyi riske atmaktır." Albert Einstein
"Kapımıza vuran değil; kalbimize vuran buyursun!" Şems-i Tebrizi
"Aşk öyle engin bir denizdir ki,ne başlangıcı vardır ne de sonu." Mevlana
"Aşk namaz gibidir, sağa sola bakarsan bozulur." Mevlana

Necip Fazıl Kısakürek'in şu anlamlı sözü her şeyi özetliyor:
"Anladım işi,sanat Allah'ı aramakmış,
Marifet bu,gerisi çelik çomakmış."


( Dilimdeki Güfte başlıklı yazı berberce tarafından 8.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu