Bir  İngiliz
,  bir  Alman  ve  bir  Türk  general  ortak  bir  tatbikattan  sonra  aralarında  cesaret, daha  doğrusu  kendi  askerlerinin  ne  kadar  cesur  olduğu  üzerine  konuşmaya  başlamışlar.  Derken  Alman  general,  bir  Alman  erini  yanına  çağırmış  ve ‘’  Evladım  şimdi  derhal  şu  kerşıdaki  helikoptere  bin.  Helikopter  havalandıktan  sonra  paraşüt  kullanmadan  kendini  aşağı  at.’’  Demiş.

Alman  asker ‘’  Başüstüne ‘’  Deyip  helikoptere  binmiş.  Helikopter  yeterince  yükselince  kendini  aşağı  bırakmış  paraşütsüz  olarak.  Sonuç  belli.  Yere  düşer  düşmez  ölmüş.

Alman  generel  Türk  ve  İngiliz  generale  dönmüş:

-Cesaret  işte  budur.

İngiliz  General  dayanamamış.  O  da  bir  İngiliz  eri  çağırmış  ve  emri  patlatmış:

‘’Evladım !  Şu  karşıki  kulübeyi  görüyorsun.  O  kulübede  içi  barut  dolu  bir  fıçı  var.  Sen  şimdi  gidip  o  fıçının  üzerine  oturup  fıçıya  bağlı  fitili  ateşleyeceksin.’’

İngiliz  asker  ‘’  Başüstüne’’  dedikten  sonra kulübeye  girmiş  ve  bir iki  dakika  sonra üzerine oturduğu  barut  fıçısını  ateşleyip  paramparça olmuş. 

Bunun  üzerine  İngiliz  General  Türk  ve  Alman generale  dönmüş  ve  gururla  ‘’  İşte  cesaret  budur.’’

Eee  Türk  durur  mu?  O  da  çağırmış  bir  er  ve  emiri  patlatmış.

-Evladım!  Derhal  şu  önümüzdeki  denize  tüpsüz  bir  şekilde  dal  ve  bir  saat  sudan  çıkma.

Türk  asker  generalin  suratına  bakmış  ve  cevap  vermiş:

-Hastir  lan  geri zekalı.  Böyle  emir  mi  olur?

Türk  general
,  İngiliz  ve  Alman  generale  dönmüş. 

-İşte  cesaret  asıl  buna  denir.  Sizin  ordunuzda  generale  hastir  çekebilecek  cesarette  bir  er  var  mı? 

****

Cesaret  ve  cesur  olmak  her  zaman  arzu  ettiğimiz  bir  özelliktir  ama  cesaretin  bir  mantığı  olmalı.

Aptalca  cesaret
,  insanın  başına  olmayacak  işler  açabilir.

Gösterilen cesaretin
,  sahibine ya  da  başka  insanlara  bir  faydası  yoksa bu  cesareti  sergilemektense hiç  sunmamak  tercih  edilmelidir.

****

Bugünkü  yazı  bu  kadar.  

Böyle  bir  yazının  elbette  bir  sebebi  var ama  o  sebep  bende  kalsın. 
( Cesaret başlıklı yazı Sami Biber tarafından 26.03.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.