Eskiden Terörle Anılan Gabar’dan Şimdi Petrol Çıkıyor!

KAZIM ÖZTÜRK

ÖZTÜRKÇE

[email protected] 

[email protected]  

[email protected]

semazen.net        

 

ESKİDEN TERÖRLE ANILAN GABAR’DAN ŞİMDİ PETROL ÇIKIYOR!

 

 

ANAP döneminin devlet bakanlarından Mehmet Keçeciler, petrolden sorumluydu. Şöyle dediğini hatırlıyorum;

ABD ve İngiliz başta olmak üzere batılı petrol şirketleri, Türkiye'nin Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde petrol aramaları yapmışlar, tespit ettikleri yerleri betonla kapatarak "Burada petrol yok" diyerek ilgililere rapor etmişlerdi.

Bu bölgelerde petrol olduğunu biliyorduk ama bizim yeterli petrol arama makinalarımız, cihaz ve ekipmanlarımız olmadığı için buralarda çalışma imkânımız yoktu.”

Yıllarca; “batı batı, ABD…”diye kendimizi yırttık. Sandık ki bunların bize desteği olacak, bize her hususta yardım edecek, Türkiye’nin kalkınması, ayağa kalkması, ilerlemesi ve büyümesi konusunda yanımızda yer alacaklar…ama yanılmışız. Batının ve ABD’nin hiçbir durumda bizim yanımızda değil, karşımızda olduğunu gördük ve görüyoruz. Onların; “yardım” dediği meğer teröre destek vermeleri ve bizim de teröre destek vermemizi istemeleriymiş. Türkiye terörle amansız mücadele başlatınca, bütün teröristlerin inlerine inince karakterleri, cibilliyetleri ortaya çıktı.

Batı istiyordu ki Türkiye ne petrol, ne doğalgaz, ne yerli ve milli araba, uçak, tank, tüfek, iha ve sihalar…hiç birisini yapmasın, ben satayım. Dolayısıyla bu cihazlar sayesinde terörle mücadelede akamete uğrasınlar. Borç para vereyim, faiz altında inim inim inleteyim. 

Artık devir değişti.  O eski; “”elpençe divan duran, sesini çıkarmayan, gelen ağam, giden paşam… diyen ülke yok karşılarında. Bırakınız karayı, denizde bile petrol arama imkânlarına kavuştuk.

 Türkiye kabına sığmıyor. “Türkiye Yüzyılı, Türkiye Vizyonu” adıyla ne denli geliştiğini ve güçlendiğini gösteriyor.

Savunma sanayiinde şaha kalkıyor. TCG Anadolu uçak savaş gemimiz, görenleri hayrette bıraktı. Radara yakalanmayan “Kaan” uçağımız, TOGG yerli arabamız, İHA ve SİHA’larımız, daha önce haince ve düşmanca düşüncelerle üzerleri petonla ve civayla kapatılan petrol kuyularımız bir bir açılıyor. Doğalgaz, halkımızla buluştu ve halka ücretsiz veriliyor.

Siyasi tarafgirliği bir yana bırakıp her vatandaşın bununla iftihar etmesi gerekir.

İşte Gabar'da daha önce üzerine beton dökülen bölgede bulunan günlük 100 bin varillik petrol rezervi, bunun en çarpıcı örneği. Bu, mevcut iktidarın değil, aslında Türkiye'nin bir kazanımı. Sayın Erdoğan'ın aşağıdaki paylaşımı tarafsız bir gözle okunursa olayın büyüklüğü daha iyi anlaşılacaktır:

"Sevgili Gençler,

Dün tarihimizin en büyük petrol rezervini Cudi Gabar’da keşfetmenin sevincini milletimizle paylaştık. Bir dönem teröristlerin gezdiği dağlarımızdan artık yüreklerimizi yakan haberler değil, müjdeler geliyor. Peki bugünlere nasıl ulaştık? Gelin birlikte bakalım

Türkiye, dünyanın en büyük petrol yataklarına sahip stratejik önemde bir bölgede yer alıyor.

Ancak hemen yanı başında petrol ve gaz fışkıran ülkemiz, bu coğrafyanın zenginliklerinden yıllarca istifade edemedi, ettirilmedi.

Emperyalist güçlerin bölücü örgüte ve Suriye’deki uzantılarına onca silahı niçin verdiğini; ülkemizi bir terör koridoruyla niçin kuşatmak istediklerini artık daha iyi kavrıyoruz.

Biz yaptığımız hamlelerle işte bu oyunu, işte bu kirli tezgâhı bozuyoruz.

Terör örgütlerinin başını sınırlarımız içinde ve ötesinde ezerek, milletimizin ayağına vurulan zincirleri de kırıyoruz.

Yer altı ve yer üstü zenginliklerimizi kullanmamızın önüne geçecek herkesin hakkından gelecek, her engeli aşacağız. Bunu da inşallah sizin için, sizlerle birlikte başaracağız."

 

 

        Çağ Atlıyor Ülkemiz!

 

Ezelden ebede dek tarihte şanımız var,

Hak yolun yolcusuyuz Müslüman kanımız var,

Kıyamdayız her zaman yıkılmaz yanımız var,

Mevla’mızın sözüyle çağ atlıyor ülkemiz!

 

Zaman zaman bu vatan yokuşlarda susadı,

Durmadan ürettiler yalanları fesadı,

Sandılar ki kalplerden sileceğiz bu adı,

Kadınıyla kızıyla çağ atlıyor ülkemiz!

 

Hakikat güneşinden rahatsızdır yarasa,

Gönülleri fetheder Adil Düzen Hak yasa,

Aklıselim duada bu evrende ne varsa,

Görenlerin gözüyle çağ atlıyor ülkemiz!

 

Sorgulamadık asla insanların ırkını,

Kirletmedik hiçbir an şu dünyanın arkını,

Biliyor bütün âlem Türkiye’nin farkını,

Çürümeyen özüyle çağ atlıyor ülkemiz!

 

Anadolu İrfanı yurdumuza mihenktir,

Mevlana’lar Yunus’lar her birisi bir renktir,

Nef’i, Baki, Fuzuli hepsi ayrı ahenktir,

Ozanıyla sazıyla çağ atlıyor ülkemiz!

 

Laz’ı, Kürdü, Çerkes’i el eleyiz kardeşiz,

Kucaklarız herkesi ayrılmayan bir eşiz,

Sevgisiyle ısıtan sönmeyecek güneşiz,

Bitmeyecek hızıyla çağ atlıyor ülkemiz! 
( Eskiden Terörle Anılan Gabar’dan Şimdi Petrol Çıkıyor! başlıklı yazı Öztürkçe tarafından 4.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.