Yine burada, beş parmağın beşinin de eşitsiz olmasıyla
ortaya konan yumruk, avuç, kol gücü gibi farklı farklı hünerler ve farklı enerji
durumları önemliydi. Bu enerji durumlardan biri de eşitsiz beş parmağın tek tek
her birinde bulunmayan bir kol gücünü (kolektif gücü) ortaya koyması önemliydi.
Çeşitlilik, hüner, eşitsiz durumlarla olasıdır. Kulak kaşımak
için baş parmağın girmediği yere eşitsiz bir çeşitlilik ve eşitsiz bir maharet
olan serçe parmak girer! Beş parmağın “el
kapsamı içinde” sağlama yapmayacağı söylenir mi?
Parmaklar öznelerdi. Parmakların her birinin farklı ve eşitsiz
becerilerle olması; iş birliği yapması ve iş bölüşümü yapan öznelerin bileşen
özellikleriydi. Her bir parmağın ayrı ayrı eşitsiz yetenek içinde kendi
ihtiyacı kadar “enerji tüketmeleri de” özneleri birbirine dayanıştıran “ortak
özellikleriydi”.
Vücut, eşitsiz ve farklı karakterli öznelerin (hücrelerin) kullanım,
tüketim ve sağlamanın bileşim gücü ile kolektif alandı. Kol parmakların
bileşimini sağlayan çekim ekseni ve bir kısım kolektif alanın gücü ile kolektif
alanın dışarı uzanan kapasitif beyniyle kolektif alanın bilinciydi.
Kol gücünden (kolektif bilinçten) yoksun kılınan bir beş parmak
düşünülebilir mi? El, kol gibi uzuvlar bileşimi, kolektif yarar gibi vücudun yararını
ortaya koyan çevrimleriyle; kolektif alanda eşitsiz yetenek ve kapasitelere birer
bağlamıydı. Kolektif alan içinde farklı matematiksel noktalarıyla alanın
kendisiydi.
Herkesin yetenek ve ihtiyacına göre kolektif kapasiteden sağlama
alması başka. Kolektif kapasiteli gücü (kolu) ele geçirip de kolsuz bırakılan parmaklara
(öznelere-emekçilere) hükmetmek başkaydı.
Hele de parmakları (kişileri) kol gibi kolektif kapasite
gibi bağıntılarından ayırıp, sürecin bileşen paydaşlık ruhi değerlerini bağlamlarından
koparıp beş parmağa ve eşitsiz beş parmağa indirgemek; tümden saçmalık ve gizemci
inançlımaydı. Vücudun, kolun olmadığı yerde parmaklar kendilik durumla anlamsızdırlar.
Kolektif kapasitenin olmadığı yerde kişisi gayretinin hiçbir anlam ve önemi
yoktur.
Kişi gayreti kişinin kendisine anlam ve önemdir. Kolektif
gayret o bileşimin tüm öznelerine paylaşılan bir anlam ve öznemdir. Kolektif
bağlanım ve bağlayıcılık buradaydı.
Doğrudan paylaşılan kişisi kapasite değildi. Böylesi anlaşılma at iziyle it izini karıştırmaktır. Doğrudan paylaşılan şey kolektif kapasiteydi. Paydaşlı olan kolektif kapasitenin kol (sektör) gücüydü. Eşitsiz parmakların maharetini taşıyan kol gücüydü. Kol gücü de tek tek hiçbir parmağa ait değildir. Eşitsiz birikimli kolektif zenginliği mal sahipliği üzerinde sömürüye dayanak etmek izansızlıktı..