Her ne kadar konuşulup tartışılsa da,bazen hor görülse de,bazen aşağılayıcı  ifadelerin olması  gerekçesiyle kullanılmak,anılmak istenmese de,kimilerinde argo var diyerek hoş karşılanmasa da ben,atasözlerimizin yüzde doksanının doğru olduğuna  inananlardanım.Bu sözleri söyleyen atalarımızın çoğunun belki okuma  yazması bile yoktu  ancak sezgileri kuvvetli,akılları parlak ve deneyimlerinden fikir çıkarmayı başarabilen dahi kimselerdi.

Ummadık taş...Türkçemizde eksiltili  cümleler vardır,sonuna üç nokta konur ve  okuyucunun tamamlaması beklenir,bu cümlede olduğu gibi.

Sözünü dinlediğimiz,nasihatlarına kulak kesildiğimiz,öz abimiz gibi sevdiğimiz,saydığımız,içimizi dökmekten çekinmediğimiz,sohbetlerine doyamadığımız,"iyi bir aile babası"diye övündüğümüz,azmini ve merhametini örnek aldığımız  kırk beş-kırk altı yaşlarındaki, birkaç yıl önce tekstil  atölyesini batırınca  meslek değiştiren şoför Rafet abi meğerse ummadık taşmış.

Eşini de yakından tanıyorum  hem güzel hem bakımlı hem  temiz kalpli bir hanımefendi,iş tiryakisi, gece gündüz çalışsa şikayet etmez,işinin ve aşının peşindedir hep.

Akıllı telefonunu çıkartıp  bana bir  fotoğraf   gösteriyor:
-Bak,işte benimki.
-Bu kim abi?
-Sevgilim.
-Sevgilin mi?
-Evet,okulunu bu sene bitiriyor,tatile gelecek yakında,askeri okula gidiyor  subay  olacak.
( Ummadık Taş başlıklı yazı berberce tarafından 23.05.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.