"Yarın sevgiline  ne alacaksın?"
"Yarın olsun,  bakarız."
"Sevgiliymiş,hediyeymiş onlar bizden geçti artık."
"Bizimkisi sevmez öyle şeyleri." gibi cümlelere kulaklarımız aşinadır.Anneler gününü,babalar gününü,sevgililer gününü ve öğretmenler gününü bir güne indirgemek elbette yanlıştır ancak adet haline gelmiş artık bugünleri çeşitli etkinlikler düzenleyerek anmak ve şatavatlı alış veriş yapmak.

Hediyeleşmek sünnettir,insanlar arasındaki bağları güçlendirir,yardımlaşma ve dayanışma duygularını  kabartır,kin ve haseti köreltir.Müslüman olup müslümanca yaşamak bunu gerektirir.Bu nasıl söz demeyin,müslüman olup gavurca  yaşayanlar da var.

Sistem bizi bugünlerde alışveriş yapmaya zorlamış fırsatçılar durur mu hiç?Bir buket çiçek 700 lira,bazı semtlerde daha fazla.Tıbkı şemsiye fiyatlarının yağışlı havalarda iki katına satıldığı gibi.Ama bizler müslümanız güya yalan söylemeyiz,kul hakkı yemeyiz,kimseyi  kandırmayız...

Benim de acizane bir  önerim var,ticaretin canlanması ve  insanların kaynaşması için bazı günler olsun:Boşanma günü,Küskünler güne,Sevişme günü,Çamaşır günü,Temizlik günü,Misafir günü,Dünürler günü,Bacanak günü,Eltiler günü,Kaynana-kayınbaba günü,Sadıçlar günü,Görümceler günü,Görücüler günü...

Yemeklerin başı kel mi,onların da günü olmalı:Pilav günü, Keşkek günü,Makarna günü,Ispanak günü,Turşu günü,Bal günü,Reçel günü,Köfte günü,Tavuk günü...

Giysilerin de günü olsun;Gömlek günü,Çeket günü,Pantolon  günü,Pijama günü,Atlet günü,Çorap günü,Don günü...

Hayvanların günü de olsun mu,sizleri kırmayım,olsun;İnek günü,Öküz günü,Koyun günü,Keçi günü,Kuzu günü, Boğa günü,Buzağı günü....

Çiceklerin günü de olsun;Gül günü,Papatya günü,Menekşe günü,Lale günü...

Herşeyin günü olsun fakat sevginin günü her gün olsun.
( Sevgililer Günü başlıklı yazı berberce tarafından 15.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.