''Değerli arkadaşlarım.
Gözlerimdeki yaş, safra kesemdeki taş, omuzum üstündeki başımdan cerrahi bir opresayon geçireceğim için bir süre aranızda olamayacağım. Bu süre içinde dualarınızı esirgemeyin benden. Hani her biriniz birer hatim indirseniz ya da en azından bir Yasin-i Şerif okursanız çok memnun ve mütehassiz olacağım. Şimdiden cemi-i cümlenizden Rabbim razı olsun. Haa bu arada, eğer ölür mölürsem haklarınız helal edin olur mu?''
Aman Allah'ım ! Millet ne kadar çok seviyormuş beni. Paylaşalı bir saniye ancak oldu, hemen yorum geldi. Dur bakayım ne yazıyor?
- Yüreğine sağlık, böbreğine sıhhat, midene afiyet.
Vatandaş yanlış anladı sanırım.
- Aziz ve muhterem kardeşim ! Safra kesesi ameliyatı olacağım. Sanırım yanlış anladınız.
-Yüreğine, kalemine, emeğine sağlık.
-Yahu yürek değil, safra kesesi.
Hay Allah ! Cevap vermiyor. Neyse, başka bir yorum geldi ona bakayım.
-Mübarek Ramazanınız mübarek olsun abi.
-Sağol kardeşim. Senin de mübarek Ramazanın mübarek olsun.
Adam hasta olduğumu anlamadı sanırım. Dur yazayım da duasını alayım.
-Çok hastayım. Ameliyat olacağım.
-Yüreğine sağlık, böbreğine sıhhat, midene afiyet.
-Yahu safra kesesi...
-Kesene bereket abi.
-Arkadaşım kese...
-Takma kafayı abi. Keser döner sap döner, gün gelir hesap döner.
Aha da bir yorum daha geldi.
-Abi sen ona aldırma. Oruç başına vurdu, döner döner diye sayıklıyor garibim.
-Ulan oğlum ben ölüyorum diyorum siz neler yazıyorsunuz?
-Ölüm, ölüm dediğin nedir ki gülüm? Ben senin için yaşamayı seçmişim.
-Yazdığımı okudun mu?
-Aaa sen bugün yazı asmış mıydın?
-Lan tepemi attırma. Yorum yazmışsın ya.
-Essah mı? Ne yazmışım?
-Ben, sağlığım için dua edin demişim; sen, ''Allah her takıma BJK taraftarı gibi taraftar nasip eylesin.'' Diye dua etmişsin.
-On numara beş yıldız dua di mi abi?
-Ya bi git Allah'ını seversen.
Ulan bunca rahatsızlığımın üzerine bir de fıtık olacağım ha bunlar yüzünden. Millet yazılanları okumuyor mu? Ya da neresiyle okuyor bayağı bayağı merak etmeye başladım.
Neyse bir yorum daha geldi. Bakalım bu ne demiş?
-Ay siz çok yaşayın e mi Sami Bey? Valleyi billeyi güle güle altıma işedim ayol. O nasıl bir mizahtı öyle?
Hep gırgır şamata yazıyorum ya yine öyle bir şey zannetmiş hazret. Okumadan sallamış.
-Haybeye altınıza işemişsiniz. Yazı komedi değil dramdı.
Al bir tane daha:
-Zevk ü safa ile okudum. Çok güzel bir yazıydı
-Ulan ben ''Geberip gidiyorum.'' Diyorum, sen bunu okuyup zevk mi alıyorsun?
Evet değerli okurlarım. Abartıyorum biraz ama inanın bazı yorumların şu yukarıda yazdıklarımdan hiç farkı yok ama?
Ama bir tanesi var ki tam anlamıyla evlere şenlik.
Aynen şöyle:
''Değerli arkadaşlarım.
Gözlerimdeki yaş, safra kesemdeki taş, omuzum üstündeki başımdan cerrahi bir opresayon geçireceğim için bir süre aranızda olamayacağım. ''
Güzel bir ŞİİR okudum. Nice güzel şiirlere diyor, arkadaşımı içtenlikle kutluyorum.
******
Tamam, anladık yazılanları okumuyorsunuz, her şiire aynı yorumu kopyala yapıştır yapıyorsunuz eyvallah da hiç olmazsa yorum kopyalayıp yapıştırdığınız yazının şiir mi, makale mi, deneme mi vs. olduğuna bir bakın. O kadarcık bir zahmete katlanın bari.
****
Ha bu arada, bir de onca yakınlık gösterip defalarca hanelerine misafir olduğumuz halde bugüne kadar bizim hanenin kapısını tıklatmamış olan ya da hiç kimsenin hiç bir yazısına yorum yazmayan site sakinleri var. Onlara söyleyeceğim bir çift lafım olur: '' Değer verdiğiniz kadar değer görürsünüz.'' ya da '' Bir süreden sonra artık kendiniz çalıp kendiniz oynarsınız.'' Oysa şiir olsun nesir olsun paylaşıldıkça güzeldir. Paylaşıldığının işareti ise yorumlardır.
Son olarak: Edebiyat sadece şiirden ibaret değildir. Nesir yazılara üvey evlat muamelesi yapmayalım. Hem yazalım hem okuyalım lütfen.
(
Yorum İçin Yorulmuyorsun Hiç Olmazsa Şu Kadarını Yap Be Kardeşim. başlıklı yazı
Sami Biber tarafından
29.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.