Merak ettiniz sanırım. Recep İvedik hayali bir kahraman olsa da sosyolojik ve psikolojik bir toplumsal sorun aslında. Her türlü kıroluk, her türlü magandalık film boyunca sergileniyor, bizimde bunlara gülmemiz gerekirmiş gibi bir hal alıyor. İyi ama gülenler var, deyip de işin içinden sıyrılamayız. Gülenlerin kafa yapısını ya da eğitimini biliyor muyuz?

Bir mesaj kaygısı var mı? Bence var olumsuz mesajlar dolu her dakikasında. Hayır birde adam en çok izlenme, hasılat yapma rekorunu elinde tutuyor. Demek ki toplumun kafa yapısı bu işte. Kıroluğu seven, kıro olmaktan hoşlanan, kıroluğu baş tacı yapan bir kesim var ve bunlar aslında içimizde yaşayan birileri... Olur olmaz yerde gaz çıkarmak, kimseyi dikkate almadan orasını burasını kaşımak, daha da neler neler...

Tabi bu filimi izleyen kırolar, onlar haliyle hiç üstlerine alınmazlar, bu adam biraz da bizi anlatıyor yahu, deyip. Kıroluk hiç bu kadar zirve ve zırva yapmamıştı... Komik olalım derken, iş çığırından çıkıyora örnek bu filmler olsa gerek...

Nasıl ki Şaban ismini Hababam Sınıfı filmleri ile değersizleştirdiler ise, şimdide Recep İvedik filmleri ile Recep ismini değersizleştirme gayreti içerisindeler... Son kırk senedir bir tane insan çocuğuna Şaban ismi koymamış...

Hemen hemen haftada bir iki, televizyon kanallarında, çok da lazımmış gibi filmlerini vizyona sokuyor bizimde çocuklarımızın da beynini dumura uğratıyorlar... Bizim insanımızda aslında filmde kıroluğun, magandalığın övüldüğünün farkında olmadan kahkahalar ile seyrediyor...

Diyeceksiniz ki ’’İzlemeyin kardeşim.’’ tamam biz izlemesek de çocuklara yasak getirmek o kadar da kolay değil. Biz bilinçli seyircileriz belki ama, ya çocuklarımız, onları nasıl koruyacağız bu tip saçmalıklardan... Sonrasında aynı aymazlıkları, aynı kırolukları herhangi bir toplumda gördüğümüz zaman gençlerden garipsemeyelim...
( Sosyolojik Ve Psikolojik Bir Sorun Aslında başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu