Yaşlılık Üzerine

YAŞLILIK ÜZERİNE BİR DENEME

"Yaşlı Adam.
Yaşlıyı önce Doğa gözden çıkarır.
Verdiği fiziki ve zihinsel gücü geri alır.
Devlet yaşlıyı sevmez.
Verdiği emekli maaşını küçültür.
Eşi de itibar etmez.
Çünkü çaptan düşmüştür.
Çocukları artık bıkmışlardır.
Çünkü kendi acil işleri vardır.
Eş, dost onu etrafta görmezse eksiklik hissetmeyeceklerdir.
Yaşlı, baktığı kedi köpek varsa, işte  onlar başkadırlar.
Dostluk devam eder.
Kısacası, yaşlı adam aslında bu dünyanın  yabancısıdır artık.
Eski vatanının özlemini çeker."

Prof. Dr. Yasin Ceylan
Emekli ODTÜ Felsefe Öğretim Üyesi
Yüksek İslam Enstitüsü Mezunu

Yaşlı Adam Yazısına Açıklama:

Yaşlı bir adamın toplumda yaşadığı yalnızlık ve yabancılaşmayı hüzünlü bir şekilde tasvir ediyor. Yaşlılığın getirdiği fiziksel ve zihinsel zayıflamanın, onu toplumda görünmez kıldığı ve değersiz hissettirdiği vurgulanıyor.

Alınacak Dersler:

• Yaşlılara Toplumsal Yaklaşım:
Yaşlılara karşı toplumda yaygın olan olumsuz tutumları eleştiriyor. Emekli maaşlarının yetersizliği, aile ve toplum tarafından ihmal edilmeleri gibi konulara dikkat çekiyor. Bu durum, yaşlıların yalnızlık ve çaresizlik duygularını derinleştiriyor.

• Değerlerin Değişimi:
Yaşlılık ile birlikte toplumda algılanan değerlerin de değiştiğine değiniyor. Güç ve üretkenlik ön plana çıkarken, bilgelik ve deneyim gibi yaşlıların sahip olduğu değerler görmezden geliniyor.

• Yalnızlık ve Yabancılaşma:
Yaşlı adamın eski vatanını özlemesi, ait olduğu yerden koptuğunu ve yalnız hissettiğini gösteriyor. Ailesi ve çevresiyle olan bağların zayıflaması, onu toplumda yabancı bir konuma düşürüyor.

• Saf Dostluk:
Yaşlı adamın tek dostları olarak kedi ve köpeklerin gösterilmesi umut verici bir nokta. Bu durum, saf sevginin ve koşulsuz bağlılığın her yaşta mümkün olduğunu hatırlatıyor.

Genel Değerlendirme:

Yaşlıların toplumdaki hassas konumuna dikkat çekerek, onlara karşı daha fazla saygı ve şefkat gösterilmesi gerektiği mesajını veriyor.
Yaşlıların bilgi ve deneyimlerinden yararlanmanın, onları toplumdan izole etmek yerine birer kaynak olarak görmenin önemini vurguluyor.
Yukardaki metin, yaşlılık ve toplumla ilişkilerimiz üzerine düşünmemizi sağlayacak güçlü bir sorgulama imkanı sunuyor.

Ancak:

• Metnin içeriği her yaşlı için geçerli olmayabilir. Bazı yaşlılar aile ve toplum tarafından çok sevilir ve desteklenir.

• Yaşlılık algısı ve yaşlılara karşı tutum, toplumdan topluma değişiklik gösterebilir.

• Metnin üslubu hüzünlü ve duygusal olsa da, yaşlılıkla ilgili farklı bakış açılarına da yer açabilir.
( Yaşlılık Üzerine başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 15.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu