NESİMİ

-Büyük Ozan NESİMİ, bir tarikata gider….
-Bir softa Nesimi'nin TÜRKÇE konuşmasından rahatsız olur…..
-Nesimi'den ya Arapça ya da Farsça konuşmasını ister…

-NESİMİ ise softaya şu cevabı verir…:

"Har içinde biten gonca güle minnet eylemem……
Arabi, Farisi bilmem…
-Dile minnet eylemem…
Sırat-ı Müstakim üzre gözetirim Rahim’i
İblisin talim ettiği yola minnet eylemem

Bir acayip derde düştüm, herkes gider kârına…….
Bugün buldum, bugün yerim……
Hak kerimdir yarına……
Zerrece tamahım yoktur….
Şu dünyanın varına……
Rızkımı veren Hüdâ’dır,
Kula minnet eylemem…….

Oy Nesimi, can Nesimi…..;
Ol Gâni Mihman iken…..
Yarın şefaatlarım Ahmed-i Muhtar iken…..
Cümlenin rızkını veren ol Gâni Seddar iken……
Yeryüzünün halifesi hünkâra minnet eylemem…"


https://youtu.be/F_n9NVKRlS8?si=go6ETQoJzwFHhYVK


Hâlbuki NESİMİ ana dili TÜRKÇE dışında Arapça ve Farsça da bilmektedir…
Fakat Türkçe'nin kendisi için ne kadar önemli olduğunu göstermek için…..;
ARABÎ FARİSİ BİLMEM……’ demiştir.

Anadolu başta olmak üzere pek çok TÜRK yurdunda ozanlarımızın TÜRKÇE’de ısrarı
TÜRKÇE nin günümüze kadar yaşatılmasında en büyük katkıyı sunmuştur.

Doğumu: 1369
Ölümü:
Nesimî şairlik gücünü fikirlerini yaymak için kullandı. “Tanrı’nın insan yüzünde tecelli etmesi” ve “vücudun bütün organlarını harflerle izah” gibi fikirleri dönemin dini yetkililerince tepkiyle karşılandı.
Bir süre sonra Halep uleması, görüşlerinin İslam’a aykırı olduğunu ileri sürerek öldürülmesi için fetva verdi. 
Mısır Çerkes kölemen hükümdarı Muavyed Şeyh'in onayını alan saltanat naibi Emir Yeşbek tarafından boynu vurulup derisi yüzülmek suretiyle 1417 yılında öldürüldü. 
Cesedi Halep’te 7 gün teşhir edilmiştir.



( Nesimi başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 8.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu