Bir lider, bir siyasetçi, bir iktidar partisi; gerçekten ülkesini seviyorsa, vatan ve milleti için çalışacak siyasal oluşumlarla eşit şartlarda yarışmayı tercih eder.  

"Her şey bir yana vatan bir yana"
 
"Söz konusu vatansa akan sular durur..." 

gibi sözcükler her yerde her zaman herkesin dilinden düşmez. 

Gerçekte ise öyle mi? 

Vatan kelimesi ne anlama gelir bakalım:

Kişinin doğup büyüdüğü ülkeye vatan denir. 
Vatan sözcüğü ülke sözcüğünden farklı olarak manevi değerleri de kapsar. 
Vatan mukaddes bir şeydir. Vatansever; ülkenin güvenliği ve menfaatleri için her türlü tehlikeyi göze alan demektir. 
Askerliğe vatan borcu denir.

Şimdi varın siz karar verin! 

Bugün dillerden düşmeyen bu sözcükler gerçek duyguyu ifade ediyor mu? 

Askerliği fakirler tercih ediyor.

Parası olan belirli bir ücret karşılığında 1 ay gibi kısa bir süre sonra askerlikten muaf oluyor.

Kaldı mı vatan, millet, Sakarya?

Toplum menfaatini düşünen var mı? 

İnsanlarımız birbirini kazıklamakla meşgul. 

Güven ortamı kaldı mı? 

Artık milletçe zor zamanlarda kenetlenebiliyor muyuz? 
Her şey lafta...

Biraz kendi özümüze dönebilmek için; 
30 Ağustosun arifesinde, o gün kendini feda etmiş insanların karşı karşıya kaldığı şartları hissederek silkinelim!


İstersek her şey güzel olabilir.
( Kim Vatansever başlıklı yazı Ali Arslan tarafından 26.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu