Bizim milletimizin uzman olduğu üç konu vardır:din,siyaset,spor.Doğru dürüst abdest almasını bilmeyenler,evde eşine ve çocuğuna söz geçiremeyen,siyaset ile yakından uzaktan hiçbir ilgisi olmayan,hiçbir bakanla oturup konuşmamış olan ve  çocukluğundan itibaren halı saha maçına bile gitmemiş olanlar,her ne hikmetse bu tip konularda mangalda kül bırakmazlar.Güneş tek ve nasıl ki dünya onun etrafında kayıtsız ve şartsız dönüyorsa,doğru da tek olup insanlar ona gönüllü uymalıdır,ancak bu mümkün  değildir çünkü herkesin  kuralları farklı olduğu gibi doğruları da farklı olabiliyor.

Ayetler ve hadisler evrenseldir,açıktır,nettir,bağlayıcıdır.
Dövme yaptırmış bir kimseyi veya küpe  takan erkeği gördüklerinde hemen  dini duyguları kabarır,din adamı edasıyla vaaz vermeye kalkarlar.Üzerine vazife olmayan  işlere karışmayı çok severler.Kalıcı dövme mi yoksa geçici dövme mi olduğunu bilmeden yorum yaparlar.
Meraklıdır bu tipler.

Sorsanız,evini ve arabasını bankadan kredi çekerek almıştır.
Sorsanız,ya Avrupa liglerini ya Türk ligini takip eder yani iddia oynar.
Sorsanız,hisseleri vardır.
Sorsanız,bazı uygulamalar yüklüdür telefonunda sanal kumar oynamak için.
Sorsanız,vadeli hesapta  parası vardır.
Sorsanız,yastık altında  yüzlerce altını vardır,zekatını vermeyi  düşünmez.
Bayramdan bayrama kestiği kurbanın  fiyatını çok bulur,söylenir durur günlerce.
Evde eşine saygısı yoktur,iş yerinde arkadaşlarına.
Ama sorsanız "din,iman yolunda davacıyız"derler.
Elin karısının saçına başına,orasına burasına bakmaktan işine gücüne bakmaya vakit bulamaz.
Dedikodu dinlemeyi sevmez ama  kendisi masal gibi dedikodu anlatır.

Hayatında akrep olmak yerine yelkovan olmayı seçenler,fırıldak olmaya mahkumdurlar.

( Dövme başlıklı yazı berberce tarafından 23.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu