Öyle kolayda bir iş değildir tereyağından kıl çekmek... Tereyağından kıl çekmeden önce tereyağına çok nazik ve çok kibar davranmanız lazım... Sonra çekeceğiniz kılında cinsi çok önemli... Saç kılı mı, sakaldan kopan bir kıl mı, birinin ..ıçından ağarmış bir kıl mı, bunları bilmemiz hayati bir öneme sahiptir...

İçinden kıl çekeceğiniz tereyağı eğer ki çok yumuşaksa kıl çekerken hayli zorlanırsınız... Yok eğer biraz donmuş nispeten katılaşmış bir tereyağı ise, işiniz biraz daha kolay olacaktır... Tabi tereyağının markası da çok önemli bir konu. Yerli tereyağlarından kıllar daha çabuk çekilmekte, yabancı menşeli tereyağlarında ise bayağı zorlanılmaktadır benden söylemesi...

Ünlü Tereyağından Kıl Çekme Uzmanı Ord ve Zort Prof.Dr. Tahir Kılkuyruk’un bu konuda çok önemli sekiz ciltlik kitabını fırsat buldukça okumanızı ve göz gezdirmenizi, onun engin bilgi birikiminden faydalanmanızı şiddet ile tavsiye diyorum herkese...

Birde şöyle bir durum var ki o konuda da çalışmalar yapmak artık şart oldu... Bu kıllar ve kıl çekme olayı sadece tereyağlarına mı ait bir olay? Piyasada bir dolu margarin dolaşmakta. Bunlara bir kıl dadanma durumu olduğu zaman ne yapılmalı? Bu da çok hayati ve elzem bir konu...

Tabi ki sayın ve de pek bir muhterem değerli Hocamız Ord ve Zort Prof.Dr. Tahir Kılkuyruk sekiz ciltlik o kitabında, bu konuyu tam üç ciltte işlemiş ve derin analizlerde bulunarak, konunun gayet net ve yerinde açıklamasını yapmıştır...

Yine Sayın saygıdeğer ve de pek bir muhterem Hocamızdan alıntılar ile konuyu detaylandıralım. Hocamızın belirttiğine göre kılı çektikten sonra, parmağınıza iyice bir bakmak gerekiyormuş. Baktınız ve çektiğiniz kılı görmüyorsanız, iyice elinizi yıkamak lazımmış. Hocam böyle diyor, bizde Hocamın yalancısıyız...

Muhteşem Hocamızın belirttiğine göre tereyağlarının kıllarını yabancılar arasında ise en güzel adı Maykıl olanların çektikleri söylenmektedir... Ayrıca arkadaşları arasında kılkuyruk olarak adlandırılan birileri varsa, onlarında tereyağlarındaki kılları güzel bir şekilde çektikleri bilinen bir gerçektir, bunu da atlamayalım...
( Tereyağından Kıl Çekerken başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu