Demokrasi bu beşiğini zaman zaman sallamak lazım. Demokrasinin beşiğini sallamadınız mı demokrasi hırçınlaşıyor, azıyor, saçmalıyor... Durmadan demokrasinin beşiği olarak İngilmanya ya da Sam Amca’nın ülkesini gösterirler... Oysa ki zaten İngilmanya'nın başında kral vardır halen ve çoğu zamanda bu kral, kraldan çok kralcı olur...

Demokrasinin beşiğini sallamadan önce tabi demokrasiye ninnilerde söylemek lazım azıcık ki daha bir tatlı uyurlar o zaman demokratlar... En güzel ninni ise ’’Dandini dandini dastana danalar girmiş bostana.’’ olmak ile beraber, bu ninninin sözleri değiştirilerek ’’Dandini dandini dastana emperyaller girmiş ülkenin her bir karışına.’’ olarak da söylenebilmektedir...

Demokrasi dedin mi akan sular durmalı... Öyle ya demokrasi Sam Amca’nın en büyük ihracat kalemlerinden birisidir. Nerede bir rejim boşluğu görürse Sam Amca ve evlatları hemen oraya bir şekilde demokrasi ihraç etmeye kalkar hatta bunu bir görev bilirler... Demokrasi ihraç etmedikleri bir gün yoktur. Es kaza demokrasi ihracatı dursa Sam Amca ve evlatları uyku bile uyuyamaz, rahat edemez bir türlü...

İngilmanya ve Salamon Birader ile Sam Amca’nın evlatları demokrasi konusunda adeta beşik kertmesidirler... Artık kim kertti ise bunları birbirlerine... Bunların üçü de en demokrat benim benden daha demokrat yoktur bu dünyada diye hava atmayı çok severler...

En fazla demokrasi ihracatı az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkelere yapılmaktadır. O az gelişmiş ülkeler yapılan demokrasi ihracatı sayesinde, az gelişmiş ya da gelişmekte olan ülkeler demokrasiyi alıp ta bir yerlerine monte ederken, bir de bakarlar ki ülkelerinin madenleri, doğal zenginlikleri Sam Amca ve avenelerinin eline geçmiş. Tabi sonra bağırış çağırış ve feryatlarda para pul etmeyecektir...

Birde demokrasiye çok yakın başka bir rejimde dembokrasidir ki bu da ...oka batmış demokrasidir bundan da her zaman uzak durmak ve yanına yaklaşmamak lazımdır. Kokuluda bir demokrasi çeşidi olduğundan dolayı, yanına yaklaştınız mı bu rejimin maske filan kullanmak gerekir...
( Demokrasinin Beşiğini Sallamak Lazım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu