Allah devlete zeval vermesin. Zamlı emekli maaşlarımızı aldık cebimize koyduk bakalım. Koyduk koymasına da şaşırmış durumdayız. Bu kadar çok parayı nasıl değerlendireceğiz onun derdi sardı şimdi beni ve hepimizi... Zaten maaş alacağım bankaya da koruma ile gittim. Öyle ya bu kadar çok para taşıyacağım, silahlı ya da külahlı biri yanıma yaklaşır da ’’Sökül bakalım paraları ve de emekli maaşını.’’ derse yandığımızın resmidir...

Neyse kazasız belasız eve geldik... Bir kısmı ile biraz dolar alayım dedim, hanım yok alma yuro al diye tutturdu... Bir ara oğlana sordum baba yüklü miktarda hisse al dedi, ben sana bir iki güzel şirketin kağıtlarının ismini söyleyeyim al bir tarafa koy dedi... Şaşırdım kaldım billahi. Tabi de nasdaq ve nikkei endekslerini de incelemem lazım. Bu kadar para memlekette biter mi?

O değil de şimdi yüklü miktarda dolar ya da yuro alacak olsam bu seferde dolar ve yuro yükselmeye başlayacak, herkes de bana dönüp ’’Ağabey nereden gittin de dolar yuro aldın bak senin yüzünden döviz fiyatları arttı hala da artıyor.’’ diye sitem edecekler... Bir ara Japon Yenini düşündüm ama ondan da son an da vaz geçtim...

Başka bir arkadaşım en iyisi gayrı menkul dedi, boş ver menkul değerleri, ne varsa ev de arsa da tarla da var. Git şöyle sahil kenarlarından bir tarla marla ucuza kapat, yalnız emekli maaşın yetmez buna azıcık kredi filan çekersin zaten kredi faizleri de yerlerde sürünüyor, üç beş sene sonra yüz misline satarsın, diyor...

Bilemedim vallahi bu emekli maaşımı nasıl değerlendirsem diye? New York Borsasına kapağı atsam aslında iyi para kazanırım da biraz yabancı dil eksiğim var, zor anlaşırız onlarla... Olmadı Bit mit neydi coin filan alsam, o da çok oynak birader...

Dur bakalım şimdi biraz biraz biriktirelim paraları önümüzde Ramazan Bayramı ile Kurban Bayramı var, tabi bayram olunca bir de bayram ikramiyeleri var, onları da üst üste ekleyip güzel bir yatırım düşünüyorum aslında... Faize versem, bankalar bu sıralar coşmuş durumda, al faizini ye babam ye, bitmez billahi... Emekli maaşından aldığım faiz ile dünya kadar yatırım yaparım hem de ne yatırım, coşarım coşar...
( Tam Yatırım Zamanı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu