Bu sıralar havalar ne güzel gidiyor değil mi? Aman maşallah nazar filan değmesin. Bendeniz bir iki senedir arabamla hava tahmini yapıyorum. Nassı yaaaaaa! Dediğinizi duyar gibi oluyorum. Oluyor hem de öyle güzel oluyor ki... İnanmazsınız...

Yaz ya da kış fark etmiyor. Meteoroloji kadar net ve kesin oluyor benim tahminlerimde kaçarı yok diyeyim siz... Yüzde beş, bilemedin altı yedi yanılma payı var... Arabam kirlenmiş, arabamı yıkatmaya gidiyorum iki üç saat içinde mutlaka yağmur yağıyor hem de daha öncesinde havada hiç bulut yokken şakır şakır şakır yağmur yağıyor...

Çocukken de futbol maçlarından hava tahmini yapardım. Cuma okul tatil cumartesi mahallede arsada maç yapacağız ya o gün mutlaka yağmur yağardı... Bu birazda Kemal Sunal filmindeki gibi oluyor. Orada romatizmalar ile hissediyordu yağmuru Kemal Sunal rahmetli, burada da arabamı yıkattım mı ben, bir iki saat içinde yağmur yağıyor...

Kışında aynı muhabbet hakeza... Apartmanda ki çocuklar geliyor kapıma ’’Ahmet Amca Ahmet Amca şu arabanı bir yıkat ne olur kış geçiyor kar yağmadı, yıkama parasını da harçlıklarımızdan aramızda topladık bak sana vereceğiz, yap bir güzellik bizlere.’’ Çocuklardan para alır mıyım hiç... Arabamı yıkattığımın ertesi günü kırk gündür yağmayan, beklenen kar birden döküyor güzelliklerini dünyaya ve de arabamın üstüne...

Hatta bir şey anlatayım da ister inanın ister inanmayın. Ankara’nın çevresindeki ilçelerden çiftçiler toplanmışlar aralarında otobüs tutup bir ara benim eve geldiler. Kapımı çaldılar baktım kapıda yüzlerce çiftçi ’’Ağabey sen 52 gündür arabanı yıkatmıyormuşsun yandık bittik billahi yıkama parasını biz verelim de şu arabanı bir zahmet yıkatıver, ürünlerimiz kavrulacak sıcaktan sen bilirsin biz ettik sen etme.’’ dediler... Yok ya o kadarda değil dediniz... Olur mu öyle şey, tabi ki olmadı, laf olsun torba dolsun yazı biraz uzasın diye oraya sıkıştırıverdik... Bir araba yıkatma 400 Tl olunca kafayı yidik ağam yidik...
( Benim Hava Tahminleri başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu