Efendi çiftçi,köle tüketicisine esir düştüğünde, taşları oynayanlar  ,toprağın altı ile ilgisi olmayanlardır..
       Onlar ne günahdan ne kanundan korkarlar..Tanrılaştıkları için günah yoktur.Maşaları olduğu için kanun yoktur..
        Köylüler ,kentleştiğinde buğdayı sadece resminden tanırsın .Toprağın tavı ,gübrenin zamanı, ilacın adı ,tohumun dölsüzü gibi bilgiler artık antik araştırmalarda ortaya çıkar..Tesadüfen yer düşsesede buğday kendiliğinden yetişir zannedersin ..
         Kıçına sıcak su deyen köylü ,artık toprağı sevse de kentten dönmez..Parasızlık, rahata karşı hep tercih edilendir.”Aman Rahatım bozulmasın”aynı zamanda üretiminde düşmanıdır..  Köyden kente göç ,sosyal yaraların baş sebebidir..3. jenerasyonda umduğunu bulamamış köylü torunu  gettolarda artık bir fırlama adayıdır..Bu fırlama adayları artık sosyal erezyonun seli -yeli-zelzelesi olur..Uyşturucu pazarının hem tüketicsi hem tedarikçisi adayıdır..Baronların arama motoruna ihtiyacı yoktur Mal kendiliğinden ağına düşer..Gasp faili olmak için keyfe gerek yoktur.Sadece özenti haytlara duyulan özlem yeterlidir.Yüksek motivasyonu lüks yaşamlar sağlar..Fuhuş ana malı için kandırmaya da gerek yoktur.Mal kendi ayakları ile gelir.Yalvarır ..Hırıszlık suçu ise bir kere yapan için en çabuk kazanılan diplomasız meslekdir..Sabıka koleksiyoneri olur,çıkar..
      “Rahat bozan olmak” her işverenin yada daire amirinin birinci öncül görevi dir..Sabah 08 e kadar evinde kahvaltısını yapmamış kişi mesai hırsızıdır.Daha erken kalkmadığı için düzensiz yaşam örneğidir..Ailesi ile kahvaltı ayrıcalığını kullanmadığı için kötü bir aile babasıdır..İyi yönetici ,rahat bozan olarak bu terslikleri hep tersine cevirerek toplumsal yaşama da katkı sağlar ..100 kişilik bir ofisde 5 dakikalık poğaca yemek bir kişinin 8 saatlik mesaisine denk gelir..Telefon diplomasisini mesai saatleri içersinde yasaklayan aslında iletişim özgürlüğüne darbe değil üretim verimliliğine katkı sağlayan ve rahat bozucu olarak köydeyi yaşama özlem sağlayana dönüşür..
         işveren hainse ,gettoların artmasını ,ucuz ve kaçak iş gücü yaratmasını özlemle bekler.İnsan kaçakçısı suçluları onların idolüdür..Kamu idarecileri “köylü milletin efendisidir”düsturunu içselleştirmeli ve bu konuda gerekli tüm adımları atmalıdır.Köy çocukları kendi köylerinde okumalı kentlerdeki çocuklarla sosyal çarpışmaları öğretmeni rol model alarak yumuşak geçişle başarılı plduklarında kentsel sönüşüme katkışarı sağlanmalıdır..Oluşturulan ürün birlikleri ve bunlara ait federasyonlar üretim planlaması,fiyatlandırması ve taban fiyat altına düşmemesi konusunda stok sahalarına sahip olmaları sağlanmalıdır.Zehir yerine gerçekten mahsule katkı sağlayan bölgesel planlanmış ürüne” havadan ilaçlama “ istisnasız tüm çiftçilere ücretsiz olarak sağlanmalıdır.Arazi toplulaştırması kağıt üzerinde biriktirme çabasındam cıkmalı onun yerine isterse 100 m2 hissesi olsun tüm tarla sınırları kaldırılarak plandaki ürüne uygun merkezi mekanizasyonla sürüm yapılmalıdır..Böylece 30 cm de olsa kanat genişliği sınırlar ,üretime katıldıgımda kendiliğinden fonksiyonel toplulaştırma sağlanmış olacaktır..Tohum ata tohumu şeklinde gdo su ile oynanmamış olmaşı ve ücretsiz olarak stamdart ürün ve kaliteli mahsul olması sağlanmalıdır..Gıda teröristlerinin İnsanların iradesi üzerinde hormanal salınımları etkileyerek davranış bozuklukları veya bilinen tepki olarak,yönlendirilmiş kalıpsal davranışların önü kesilmiş olacaktır.
Tarımsal öerkeziyetçilik yönetimiile;
-ürün kalitesi sağlanır.
-fiyat şişkinliği veya arz fazlalığı ile ölü fiyat oluşumu engellenir
-Arz ve talep dengesi bindelik sapmalarla belirlendiği için defolu ürün ,stok fazlası ürün gösteri mahiyetli bile olsa çöpe gitmesi engellenir..
-Maniplosyonla hükümet devirme ,halkı haksız sekılde suni fiyat belirlemeleri sömürme,tekelleşen perakendeciliğin gücü karşısına üretici gücünü konumlandırma sonuçları kendiliğinden ortaya çıkacaktır..
-Hindistan dan Çin de n traktör ithalatı sidik yarışına giren 10 dönümlük çiftçinin iflahını keser devamlı borc ve faizine çalıştırır..ithalatçı distribütör sermayenin semizleşmesine yol açar..
Uygulanan yanlış tarım politikaları ve mevzıatı çiftçi dışımdaki her mahlukatı kalkındırırlen çiftçi birlik ve Kooperatifi çiftçi için var olmasına ragmen sadece çalışanın kalıınmasına katkı sağlar..Tarım Kredi de ayyuka çıkan maaş ve uygulamalrı bizzat üyesi çiftçinin mahvını sağlamıştır..Hibe destek şeklindeki uygulamalar bölge bayyi ve acentaları kalkındırırken çiftçi kaynak israfı ile olumsızluğa katkı sağlamıştır..Aile işletmeleri kente göç ile kadükleşmiş,işçi bulamama bulsada yüksek maliyetler sebebi ile çalıştıramama sonuçu çiftçi efendilikten köleliğe giden yolun taşları döşenmiştir..Dolu sel mahvetmediyse rekolte fazlalılığı ,rekolte fazlalığı mahvetmediyse ,bankacılar ve tefeciler çiftçiyi mahvetmek için apronda bekleöektedirler..Sen devlet ol ve köylüyü milletin tekrar efendisi yap..Yolsa sen kölesin
TORUN HALİLİ
( Efendi Köylü başlıklı yazı HALİLİ tarafından 15.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu