Delon Delaletine 1

Kısaca TÜKENMİŞLİK denen illetle ölümlü dünyadan temelliye naklini dilenerek ‘ hayatta gördüğüm yaşadığım hiçbir şey mutlu memnun etmiyor şimdilerde para servet her şeyin sahte değişkenliği midemi bulandırıyor iğnelere bağlı hastahanelerde görünüşü değiştiren yaşamak ve yaşlanmaktan nefret ediyorum en iyisi kendine son verdirten ötenaizi...’ talebinde bulunup köpekleriyle beraber mezarlaşma vasiyetinde bulunmuş Delon. Ölümünden sonra medya marketing dünyası onu adeta yeryüzü güzellik iyilik tanrısı olarak ve Cüneyt Arkın’ la birlikte kıyaslamayı posterleyecek kapış kapış hayranlık ötesi tapınmaya gargara çalkaladı. Oysa ki Delon Delaleti…:

Tapmakla takdir etmek arasında kocca bir hayati ayrıntı var ki…saygın kişiliğe büyümüş yetişmiş insanda farkındalığı uyandırmak için körü körüne büyülendiği ışıltılarla kendini hayranlık ötesi gevşekliğe paketleyip bırakarak kapılmışlık ve kamaşmışlık sürükleyenlerinden sağ ve salim kalan akıl fikir bellek birikim ihtiyat irdeleme sorgulama iradesini ve karakterini gerektirir .

İnsanın hayatında emek zahmet gayret azim sorumluluk tutarlılık kararlılık ilgi bilgi deneyim beceri akıl vicdan duygu düşünce dayanışma liyakat güven gerektiren zorunlu yaşamsal ihtiyaçlarını ve toplumsal ilişkilerini sağlamanın onur itibar saygınlığı ve duyarlılığıyla mülkiyet servet ünvan şöhret güç ihtişam otorite ve tüm diğer yenilmez yıkılmaz gibi gösteren her şey kazanıldığı gibi kaybedilebilir ve yeniden kazanılabilir. Ama yiten kaybolan ve ölen değerleriyle sözkonusu olan insanlıksa eğer bunun ne geri dönüşümü, ne telafisi, ne tamiri ne teminatı, ne düzenlenmesi,ne de yeniden ıslah ve imar olunabilecek tedariği yoktur.

Yaşam zincirin insan dahil canlı cansız her şeyi kendi özgün anlam içerik işlev varlık ve tanımıyla kopmaz birbirini olduğu özünde gerekli kılarak, vazgeçilmez değerlilik ve saygınlıkla bağlayan ilişkiler sarmalında ağırlığını niteliğini dolaşımını amacını değişen dönüşen nicel ve biçimselliklere yitirmeler halinde aklın fikrin iradenin klavuzluk ettiği yol hizadan çıkar, üzerinde kurulu hayatın ekseni kayar, sonsuz ve hiç bitmeyen savrulmaların esisi olarak kendini soyut kapılmışlıklara bırakan eşyalar olaylar olgular devletler birikimler kazanımlar gibi insanlar da param parçalanmaların kendi intiharını gerçekleştiren kusursuz yıkım ve ölümlerine savrulur.Alen Delon hayatı şöhret sinemasılının endüstri çarkında kız görünümlüğü delik deşik edilerek en kullanışlı bütün bir hayatı yokluk hiçlikle başlayan psiko dramatikliğin işkence gibi azaplar içinde seyrederek kundaktayken gelişimi ve büyümesi kesintiye uğramış, tabuta sarılmış, yoğun bakımlığın,ve ağır kanamaların laboratuvar cenazesini en şöhretli zirvelerde yahut filmden filime kapış kapış edildiği rekor yıllarında bile nereye gömüleceği bilinmeyene teslim alacak kimsesi bulunmayan ve ölü doğumlu ekseni hayatı kaymışlığın hiç bir değer inanç amaç toplum dünya evreni olmayan param parçalara sürekli savrularak fiyakalı ambalajlı duvar boyu posterlenmiş arşiv deneğine en barizlerenden biridir misal..

Alman derin devletinin muhafazakar gelenek görenek kültür damarlarından saçaklandığı KAİSERİN SİSİ formatıyla karakteristik yetişmiş şöhret olmuş çift çubuk töre gelenek yayla dağ dere vadi doğasının BAVYERA kostümlü giyim kuşamın köyler kasabalar bakiresi olarak Romy Schneider, aynı meslekten annesiyle beraberce eşiğinden adım attığı Sinemanın epey bereketli gözdesi olduktan sonra durmaksızın değişen sanayi koşullarının soğuk uzak kozmopolit yeni insan tipine yapay ve yüzeysel ve hep aynısıyla kalmaya koşullanmışlığınj boğan kalıptan bıkıp gına getirdiği sırada hayatı daha doğduğu günle yaşamı kuran zıtlıklara dair hiç bir özgün insanlık deneyimi belleği bilinci kişiliği kimliği tanıması gelişimi teması yakınlığı samimiyeti olmadan aidiyetsiz çevresiz paylaşımsız toplumsuz düşüncesiz sorgulamasız inançsız ve kültürsüz şehir karmaşası mezarlığında diri diri ölerek kız görünümlü oynayan perdelerin cinsiyeti belirsiz sermayedi yapılarak cesedinin üstüne her türlü film çevrilen Alain Delon’ a yakayı kaptırıp onun Eşcinselliğine tanıklık ettikten sonra kendine kıymaktan başka gider çıkar yol bulamamış. Eş cinselliğiyle ilgili kim ne sorduysa’ ‘ hoşunuza gidiyorsa keçinizle bile cinsel ilişkiye girebilirsiniz, yaptıysam yaptım ne var bunda ’ diyerek hayvan sevgisinin boyut ve içyüzünü resmen ortaya koymuş.

Alain Delon Odur ki, Melanie’ yi adan tutarak takip ettirmiş Melanie ise Delon’ un hafiye olarak tuttuğu adamla yatıp kalktığının gerçek filimlerini kocası Delon’ a yalatıp yutturararak sapık ilişkili herkesi global kerhanesine teslim alan geleceğin ( yani bugünlerin) aşılayıp alıştıran dünkü sponsorluğunu üstlenmiş.

Alain Delon O’ dur ki , yoksul sefil sömürgeleri kıtalarında ve insanları üzerinde insanlığın yüz karası Fransız mühürlü ve kaynaklı atom bombası, virüs çalışması ve soykırım cellatlığına karşı yaşadığı dünya hayatı boyunca tek poz karelik karşı duruşu etkin tepkesi ve kararlı tavrı olmamış rol modelliğe tapınılacak figür değil örnekler kötüsüdür .

Sokaklara terkedilmiş sevgisiz ilgisi insansız anasız babasızlığın tüm travmatik ve psikolojik çalkantılarında sosyalleşmeyi yaşayarak öğrenip deneyimleyemediği sağlıksız güvencesiz ilişkiler uçurumuna her okuldan uyum sağlayamayan gerekçelerle kovulduğu hayatın en gerisinden başlayarak gençliğinin eğitimsiz kültürsüz arıza bozukluklarını yükleyip bindirmiş . Ne iş olursa yaparıza Korsika ve Marsilyalı mafyalarla iş gğüç tutmuş…

 

Aşagıdaki şiir ordandır …:


EZEL VAKTİYLE DÜNYA


Kar alkışlarıyla puslu pencereden
Yollar izler tozan beyazlığın soğuk örtüsüyle silinir kapanır
Dağ dğz bayır görünmez kaybolur
Tipiler tutardı harmanları dolanıp ahırlara giden ayazdan isiden
Uzakları içine saklayıp sindiren gece her zamankinden daha suskun ve ağır derinliği duyup dinlerken
Dışarda kalan bütün bezirgan uğultulara çıra tutarak ayaz sızlayan esmeler
Soğuğun sıvanıp sökün ettiği camlarda yıldızlaşıp donarak
Daha kısa geçerdi cümbüşte çırada eylenen fasıl, ateşte yanan çatırtı küle dönerken
Geceyi karanlığın koynuna sarar sabah eden
Ve kar alkışlarıyla kendine mola veren, ezelden
Vaktiyle kış günü kusursuz sessizlik..
 
Seyfi Karaca….. Ağustos/24

( Delon Delaletine 1 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 23.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu