Her Vergi Dairesinin girişinde yazar ’’Vergilendirilmiş kazanç kutsaldır.’’ diye... Ne güzel vergini veriyorsun ve güzel bir iş yapmış oluyorsun. Bir de vergi yüzsüzleri var tabi, bunları da açıklamak boynumuzun borcudur haliyle... Ekonomiden Sorumlu Devlet Bakanımız Mehmet Şimşekten önce vergi yüzsüzlerini ben açıklıyorum...

Bakalım kim bu vergi yüzsüzleri... İsmail Ketenpere, geçenlerde mahalle bakkalından çocuklarına çikolata ve sakız almaya çalışırken, bakkala ’’KDV fişi vermesen de benden de KDV yi almasan.’’ demiştir. İnsan çok şaşırıyor bu nasıl bir vergi kaçırma ve vergi yüzsüzlüğüdür? Anlamak zor... Sen kocaman çikolata ve de sakız al sonrada KDV alma vergi kaçır...

Bir başka vergi yüzsüzümüz Sekine Teyze... Teyzemizde bir pazartesi günü, mandal almak için mahallede bulunan esnaf dükkanına girmiş ’’Oğlum oradan bana on tane mandal ver de KDV almasan olur mu yanımda çok da para yok diyerek şakır şakır vergi kaçırmaya teşebbüs etmiştir.’’ Buradan Sekine Teyzemizi esefle kınıyoruz. Sen ki bizim mahallemizin en sevilen teyzelerindensin KDV fişi almayarak vergi kaçırıyorsun teyzem. Ne olacak şimdi o yollar, o barajlar, o okullar yapılmayacak ya da zor yapılacak...

Vergi Yüzsüzü dolu memlekette Hafize Teyzenin Torunu yedi yaşındaki Berkecan bakkal İsmet Amcasına gitmiş ve meyve suyu istemiş. Bakkal Amcası da dolaptan çıkartıp vermiş meyve suyunu. Berkecan yavrum, ibibiğim, annen sana vergi kaçır mı dedi, fiş alma mı dedi, oğlum evladım, sen batıracak mısın bu memleketi? Niye fiş almıyorsun yahu!

Geçenlerde mahallede çöplerden kağıt, karton toplayan delikanlılardan biriside mahalle bakkalına girip bir paket sigara ile bir kibrit almış. Sigara tamam onda KDV sıfır da kessen de olur kesmesen de ama kibritin KDV fişi nerede birader? Söyle bakalım sende mi vergi kaçırıyorsun? Hayır anladık kaçırıyorsun bari inkar etme kaçırmıyorum diye...

Geçenlerde mahallemizin kadrolu sütçüsü de apartmanımıza bir girdi dört beş tane daireye hem süt hem de yumurta verdi. Hani nerede birader yazar kasa fişleri sütlerin yumurtaların? Yok yahu yok! Bu memleket böyle gitmez bu vergi kaçıranlarla, kesinlikle gitmez... Diyeyim size... Bak siz vergi kaçırıyorsunuz sonra namussu... pardon namuslu hatta namus abidesi iş adamlarımıza verdiğimiz kredilerin faizi yükseliyor... Yapmayın böyle canım.
( Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu