Yazı tura attınız mı hiç sizde? Çocukken mahalle maçlarında kale seçmek için yazı tura atardık. Yazı gelirse birileri tura gelirse de başka birileri kazanırdı. İllaki birinden birisi gelirdi yüzde elli şansımız vardı ortada... Ya bir de para dik gelirse...

Dik gelme şansı sıfıra yakındı. Ancak ve ancak yer çamur filan olsa atanda biçimsiz atsa parayı belki o zaman dik gelme şansı olurdu... Olmasına olurdu da dik geldiği zaman ne yapılacaktı işte o bir türlü konuşulmamıştı...

Para dik gelirse ihtimalleri bir bir sıralamak lazım. Yazı ya da tura da sonuç belli, dik geldiği zaman para bir kere daha atılır. Bir ikinci ihtimal parayı kim atıp da dik getirdiyse ona bir temiz sopa ya da fırça atılır... Ayrıca Halk Eğitim Merkezlerinde parayı dik getirenlerin dik getirmemesi için neler yapılır adlı kurslara ve seminerlere katılımları sağlanır...

Hani diyor ya Kemal Sunal baş rolünde oynadığı filminde ’’Yazı gelirse sen, tura gelirse öbürü ama dik gelirse ben buradan çeker giderim elimi kolumu sallaya sallaya.’’ Parayı dik getirebilmek her babayiğidin harcı değil kısaca...

Bir dolu tanınmış ya da tanınmamış da olabilir matematikçiler ile irtibata geçilip ’’Paranın dik gelme ve gelmeme ihtimalleri nelerdir onlardan fikir ve bilgi alınır. Karşılıklı fikir teatisinde bulunulur.’’ Ayrıca kağıt paraların neden dik gelme ihtimali yoktur bu konuda da derin araştırmalara zemin hazırlanır... Kağıt paraların ’’Diklenmek ise biz de bir şekilde dik gelmesek de diklenebiliriz.’’ nidaları duymamazlıktan gelinir...

Buradan yazı tura atışlarında parayı dik getirmeye çalışanlara, dik getirmek için kıçını yırtanlara sesleniyorum. Ünlü Matematikçimiz Hüsamettin Dikaçı’nın belirttiğine göre paranın dik gelme şansı milyarda çarpı milyarda 10,2 imiş... Artık siz düşünün bunun ne kadar küçük ve cılız bir ihtimal olduğunu, bir ihtimal daha var o da sevmek mi dersin, Allah Allah, bu cümle nereden girdi buraya şimdi yahu vay namıssız...
( Para Dik Gelirse başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu