Baba adayıysanız ya da dede adayıysanız benim gibi, doğumhanenin kapısında Küçük Kralı beklerken neler neler yapılır? İlk önce mutluluktan bir takla atılır, sonrada göbek atılır, sizin takla attığınızı ve göbek attığınızı görenlerin sizi eleştirmesine, kafa takılmaz kesinlikle, hatta onlara biraz kızılıp ’’Ulan bu benim ilk torunum Küçük Kral takla atmayayım da, göbek atmayayım da ne yapayım?’’ diye sitem edilir, birde fırça atılır...

Eskiden olsa kapıda bir paket sigara bitirilirdi ama şimdilerde içeride sigara içilmiyor, zaten de bıraktığımız için sigara içmeye teşebbüs edilmez... Hem de doğan torunum ileride ’’Dede benim doğumumu beklerken sigara mı içtin sen?’’ hesap sorar diye, bu işten şiddetle kaçınılır...

Torunun babasının ’’Benim oğlanın’’ doğumunu beklerken doğumhanenin kapısında ta seneler önce ’’Hanım bir doğuracak biz de dokuz doğurduk heyoooo on tane çocuğumuz oldu.’’ diye bir espri yapılması için oğlana işaret çakılmaz, neden derseniz bu espriyi ben yaptım, bizden sonra, seneler önce kanun hükmünde kararname ile yürürlükten kaldırılmış

Bol bol dua okunur torunun sağlıklı bir şekilde dünyaya gelmesi için. Müjdeyi veren hemşirelere ya da doktorlara ufak bir hediye babında bir şey verilir... Torun kucağa alındıktan sonra dua edilip Allah’a da şükredilir...

Biraz gözler nemlenebilir, ilk göz ağrısı olduğundan. Ayrıca büyünce beraber yapacağımız etkinlikler için, öbür dedesi ile birlikte bir köşede hayal kurulur. Babasından ve annesinden gelen emirler üzerine uzatılmış sakallar bir seferde kökünden kesilir, sakalların arkasından da bir damla göz yaşı dökülmez...

Torunun geleceği için hayaller kurmak, her ne kadar erken olsa da hayaller sınır tanımadığı için hayal kurmakta sakınca yoktur... Ayrıca geçmişte kendi evlatlarımızdan epeyce tecrübe sahibi olduğumuz için, taze babaya da bu tecrübelerimiz aktarılır bir şekilde, tabi anneye de hanımlar aktaracaktır illaki tecrübelerini...

Torunun büyüyünce ’’Herkese şiir yazmışsın da bana niye şiir yazmadın dedeciğim?’’ dememesi için, eve gidince torun için şiir yazma denemelerine ufaktan başlanır. İlhamlar hemen gelmiyorsa, ilhamların gelmesi için dua edilir bolca... ’’Hoş geldin bebek yaşama sırası sen de Seni beklesin her yerde, her mekanda iyi insanlar, dert sıkıntı tasa senden uzak olsun, sen mutlu oldukça annen baban, Yücel deden anneannen babaannen ve bendeniz Ahmet deden öyle mutlu olalım ki mutluluktan havalara uçalım...Bir de tabi seni bize bağışladığı için Yaradan’a şükür diye ellerimizi açalım...
( Doğumhanenin Kapısında Küçük Kralı Beklerken başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu