Şairler, bu dünyayı başka gözle görenler, olayları ve insanları değişik algılayan insanlardır. Sen güneşe bakarsın sadece sarı rengini görürsün, sıcağını hissedersin, başka bir zaman bir şair bakar neler görür neler. Hele de aya hilal iken bir baksın şair, hele de önüne bir yıldız gelmeye görsün tesadüfen, mısralar uçar gider beyninden beyaz sayfalara yapışır kalır... Sen bulut görürsün onu, bir şairin gözünde beyaz melektir adeta...


Diyor ya merhum Aziz Nesin ''Türkiye de her üç kişiden dördü şairdir.'' diye, bakın etrafınıza şöyle alıcı gözle, inceleyin kadınları da, erkekleri de mutlaka vardır bir iki şair içlerinde... Benim ve babamın kadim dostu bir Mehmet Ali Amcamız vardı.  Ara sıra şiir döktürürdü. Kitabı yok ama, hiç dert etmezdi bunu, ufak bir çabası bile olmadı kitap bastırmak için. Bakın yengeye yazdığı aklımda kalan bir kaç mısraını sunayım...


Kezban'ımın Melek koydum adını
O dünyanın en iyi kadını
Az yer çok çalışır her işe çabuk alışır
Melek Hanım...

Senden evvel ölmek için Allah'a dua ederim
Kırkımı yap da sen de hemen gel derim. Melek Hanım...

M. Ali Şepitçi


Bunlar yürekten çıkan ve menzile bir ok gibi giden mısralar... Kendisine böyle şiirler yazmış bir adamı bir kadın sevmez mi? Hem de nasıl sever hem de nasıl...


Rahmetli Mustafa Özçiçek Hocam vardı ki bende emeği çoktur. Özellikle hece vezni konusunda beni yönlendiren insanlardan birisidir. Seneler önce Ankara'ya geldiğinde onunla birebir tanışma bahtiyarlığına da ermiş birisiyim. Daha sonra çıkarmış olduğu şiir kitabında benim O'nun hakkında yazdığım naçizane bir yazıyı da kitabının kapağına ekleterek beni duygulandırmıştır...


Aslında kitaplarını okuduğumuz her şair, tanışmamış olsak bile, bir zaman önce ölmüş olsa bile bizim ve bizim gibi şiir seven insanların dostudur. Okuduğumuz şiirlerinde mutlaka bizden bir şeyler vardır, bir yerlerimize dokunur dizeleri, kimi hüzünlendirir, kimi mutluluktan kafamızı tavanlara vurdurur... ''Kimi sevsem sensin / hayret.'' derken Attila İlhan, bizim de mutlaka aklımızdan çıkmayan bir sevgili vardır diye düşünmekten kendimizi alamayız...


Mutlaka, ama mutlaka bir şair dostunuz olsun. Türküleri de sevin, beste yapılmış şiirleri de... Ne diyor Neşet Ertaş ustamız ''Nerede bir türkü söyleyen görürsen korkma, yanına otur; çünkü kötü insanların türküleri yoktur.''  Siz de nerede bir şiir yazan, şiir okuyan görürseniz yanaşın yanına, kesinlikle şairlerden de kötü insan çıkmaz. Geçmiş zamanlardan günümüze kadar sayısız şair yazıp çizdiklerinden dolayı ya öldürüldü ya da zindanlara atıldı hapis yattılar... İsimleri hafızalarda, şiirleri de dillerde her zaman, asırlardır söylenir durur, daha da söylenecek. Onları zindanlara atan veya ölüm emrini verenlerden bir tanesinin bile ismini hatırlayan var mı?
( Mutlaka Şair Bir Dostunuz Olsun başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu