Serbest Kürsü / Atölyeden Çıkanlar

Eklenme Tarihi : 10.09.2024
Okunma Sayısı : 305
Yorum Sayısı : 8
Günün Yazısı

Bu Yazı 11.09.2024 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Filozofların Sözleri Ve Benim Onlara Sözlerim

 Komik Hareketli Beyin Gif 2

Socrates: “Ne pahasına olursa olsun evlenin. iniz iyi çıkarsa mutlu olursunuz, yok fena çıkarsa o zaman da filozof olursunuz.”

Filozofluğun okulu yok, bir anda filozof oldun! Kadının kıymetini bil, yoksa bir gün "Socrates haklıymış" diye düşünürken bulabilirsin kendini.

 

Oscar Wilde: “Erkekler kendilerini yorgun hissettikleri için, kadınlar ise meraktan evlenirler. İkisi de hayal kırıklığına uğrar.”

Hayal kırıklığı, insana verilen bir hazine. Kullanmasını bilirsen, bir daha hayal kırıklığı yaşanmaz. Ama dikkat et, bu hazineyi kaybetmemek için evlilikteki "merak" faktörünü iyi değerlendirmelisin!

 

Woody Allen: “Evlilik, umudun ölümüdür.”

Umut ölen bir şey değildir ki! Sonsuz Rabbimden bir hazinedir anlayana, bilene… Ölüm, sonsuz hayata açılan penceredir. Yani evlilik, umudun ölümünü değil, yeni bir umut kapısının açılmasını simgeler!

 

Confucius: “Eş seçmek kitap seçmeye benzer; iyi tasarlanmış bir kapak ve cilt ilginizi çekebilir, içeriği sağlam olmadıkça sonunu getirmek zordur.”

İçeriği sağlam olmayanı okumadan bilemeyiz. Ama dikkat et, o içeriği iyi olmayan kitaplar satılmasın! Gördünüz mü, kırmızı ince çizgiyi? İşte o, "okumadan almayın" uyarısı!

 

Çehov: “Sevmeden evlenmek, inanmadan ibadet etmek gibi alçakça bir iştir.”

Sevgi, en kutsal duygudur. Ama sevgiyi bilmeyene bunu öğretmek, bazen bir filozofun felsefesi kadar zor olabilir!

 

Zsa Zsa Gabor: “Erkek, evlenene kadar eksik bir erkektir ve evlendiğinde artık bitmiştir.”

Doğrudur, erkeklik bitmiştir. Peki, erkeklik nedir? Baba olmaktır! Evlendiğinde erkek değil, baba olursun. Aileye sahip çıkmak, işte asıl görev budur!

 

Schopenhauer: “Evlenmek, insanın haklarının yarıya düşmesi, görevlerinin iki katına çıkmasıdır.”

Hayır, hakları yarıya düşmez; iki kat artar! Görevini bildikçe, ailen için sahip çıkmak ve sevmek, en büyük hakikattir.

 

Lady Astor: “Ben sizin karınız olsaydım, kahvenize zehir koyardım.”

Çok ayıp ama çok… Yani, evlilikteki mizah anlayışını kaybetmemek gerek!

 

Churchill: “Ben de sizin kocanız olsaydım, o zehirli kahveyi seve seve içerdim!”

Vay be, aşk bu kadar kutsal bir şey! Âşık bakınca, karşısındakinin kötü niyetli olmadığını anlar; o yüzden içmez diye düşünüyorum. Ama yine de, kahveye dikkat!

 

Mehmet Aluç


( Filozofların Sözleri Ve Benim Onlara Sözlerim başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu