Kriz bu geliyorum demez, diyenler, neye dayanarak söylüyorlar bunu? Bazı zamanda bir kaç hafta önceden ya da bir kaç gün önceden ’’Krizim ben geliyorum, bekleyin beni anacığım. Façanızı öyle bir aşağıya alacağım ki siz bile şaşacaksınız.’’ diyebilir... Bunu dediği zamanda fazla şaşırmamak gerekir...

Krizin ayak sesleri nasıldır birde bunu incelemek lazım. Rap rap rap rap olarak mı ayak sesi çıkartır kriz, yoksa rep rep rep rep olarak mı ayak sesi çıkartır bunun tespitinin de en kısa zamanda yapılıp kamuoyuna acilen açıklanması memleketin yararına olacaktır... Başka yetkili mercilerde ’’Krizin ayak sesi mesi yoktur, olamaz, kriz aniden gelir ve fukara sümüğü gibi bizi yere yapıştırır.’’ demişlerdir...

İki binli yılların başında ki krizi hatırlayanlar ’’Sezer-Ecevit Krizini’’ olacaktır mutlaka. Bir anayasa kitapçığı fırlatmak yüzünden dolar bir kaç saat içinde üç katına çıkmış ve memleket üç katı, daha doğrusu garibanlar üç katı fakirleşmişti... Krizologlar ’’Eğer Ecevit o kitap fırlatma olayında biraz atik davranıp da anayasa kitapçığını tutabilseydi havada, yanında bulunan Hüsam da her şeyi hemen yumurtlamasaydı krizin etkisi yarı yarıya düşerdi.’’ diyorlar...

Bir krizin geliyorum demesinden önce o ülkede mutlaka kerizlerin sayısında anormal bir şekilde artış vardır. Kerizler her zaman oluşan ve oluşacak krizleri tetiklemişlerdir... Ayrıca da krizlerin birbirlerini tetikleme gibi özellikleri de vardır... Ekonomik krizlerin peşinden, genellikle bir çok insanda sinir krizleri meydana gelir. Her ne kadar bu insanın zararınaysa da psikolog ve psikiyatrlarında gelirlerini artırıcı bir durumdur...

Krizlerin faydası olur mu zaman zaman, bunu da etraflıca düşünmek lazım. ’’Kriz anlarında insanın içindeki canlılık iki katına çıkar. Ya da kısaca: insanlar köşeye kıstırılmadıkça tam olarak yaşamaya başlamazlar.’’ demiştir Paul Auster dostumuz...

Kriz bu bazen göstere göstere gelir, ama gelirken ne gösterdiği, giderken ne göstereceği, tekrar gelip gelmeyeceği çok önemlidir... Geldi gelmesine kriz bakalım sarı kart mı çıkaracak bize, yoksa kırımızı kart mı? Onlar çıktı mı bizde gider devletten sosyal yarım kartı alırız... ’’Sosyal medyada son zamanlarda sıkça paylaşılan “Bir ülkede etin kilosu 140 TL bir paket sigara 25 TL benzinin litresi 13 TL seçilen 112 bin seçen 4250 TL alıyorsa o ülkede kriz yoktur keriz çoktur” sözünün İlber Ortaylı’ya ait olduğu iddia edildi.’’ Tabi fiyatlara bakıp da aldanmayın, en az iki üç sene öncesinden söylenmiş bir söz, cümle...

Kriz geliyorum dediği zaman ’’Dur bakalım birader orada bir hele sen, bizi ufak tefek gördün de Karamürsel Sepeti mi sandın, biz ne darbeler ne ekonomik krizler gördük ağır ol molla desinler sen ve senin gibiler bize vız gelir tırıs gider.’’ diyebiliyorsak bizlerde krize... O zaman kriz bizden korkacak, hem de çok korkacak...
( Kriz Geliyorum Der Bazı Zaman başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu