''Arabayı ehliyet mi kullanıyor.'' Delikanlının kurduğu ukalaca cümleye bakar mısınız? Aynen böyle söylüyordu bir kaç gün önce direksiyonda yakalanan 15 yaşında ki delikanlı... Bunu bilemeyecek ne var? Tabi ki ehliyet kullanmıyor, reşit olan 18 yaşına gelmiş Türk Vatandaşları kullanıyor... Sen reşit misin? Değilsin! Adın bir ihtimal Reşit olsa bile yaş olarak reşit değilsin... 

Sen bunu söyledikten sonra ki eğer sana ve babana ceza yazılmazsa, bundan sonra bu gibi durumlarda herkes aynı cümleyi kuracak, bir şekilde yırtmanın yoluna bakacaktır amiyane tabirle. Tarlada ya da boş yerlerde araba traktör sürmeyi öğrenen herkes ehliyet almadan bassın gaza yola devam etsin o zaman...

Cahillik böyle bir şey işte... Ehliyet alma yaşının 18 olduğunu bilmeyip, ceza yazmaya gelen polislere ''Arabayı ehliyet mı kullanıyor.'' diye bir cümle kurmakla kalmayıp bir de diklenmeye kalkmak... Burada asıl ceza babaya verilmeli tabi ki... 15 Yaşında ki çocuk cahildir bir bakıma...

O yazar bozuntusunun oğlu da kaza yapıp yakalanacağını ve hapse gireceğini anlayınca önce Mısır'a sonrada Amerika'ya kaçmadı mı? Oğlan cahil tamamda, ana yazarmış meğerse, o da başka cahil, okumuş cahil ''Tahsil cehaleti alsa da eşeklik baki kalıyor.'' bu gibi durumlarda... Ne oldu masum bir insanın katili oldunuz istemeden ya da isteyerek, yaşayın bu vicdan azabıyla ömrünüzün sonuna kadar... Hapisten yatıp çıkacaksınız illaki ama o vicdan azabı ki varsa eğer sizde azıcık, ömrünüzün sonuna kadar sizi rahat bırakmayacak...

Buradan duyarlı ana babalara sesleniyorum '' Lütfen çocuklarınıza ehliyet almadan arabanızı vermeyin, kullandırtmayın, bunun büyük vebali vardır, hem kanun önünde hem de ahirette bunun altından kalkamazsınız.''

Böyle bir hata yaptığı zaman hem babanın ehliyeti elinden alınmalı hem de o çocuk hangi yaşa gelirse gelsin bir daha ehliyet alamamalı... Yaptırımı ağır olursa cezaların, kimsede bir daha böyle şeylere, böyle aymazlıklara teşebbüs edemeyecektir...
( Arabayı Ehliyet Mi Kullanıyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu