Çocukluğumuzdan beri  kulaklarımızın aşina olduğu bir fıkra vardı:
"Yılan fareyi napar?"
"Yer."
"Yemez,yutar."
"Peki yılan fareyi yutunca,fare hangi  türküyü söyler?"
" Kurşunlara gelesin..."
"Hayır,'uzun ince bir yoldayım,gidiyorum gündüz gece,ne haldayım bilmiyorum,gidiyorum gündüz gece.'der."

Yılan,fareyi tam yakalayacağı an fare dile gelmiş:
- Seni bana karşı neden silah olarak kullanıyorlar,demiş,  o kadar iyi insanlar var ki bizlere bedava peynir,pasta bırakıyorlar.
Yılan,sinirlenmiş biraz:
"Seni düşündükleri kadar insanlar beni düşünmüyor,ben de hayatta kalmam için seni avlamam lazım"deyince,farenin istediği fırsat eline geçmiş.
"Olur öyle şey,demiş,insanlar bak senin için her yere yumurta koymuşlar hem de bıldırcın yumurtası."
Yılanın ağzının suları akmaya başlamış,merakla sormuş:
" Hani,nerede?"

Yılan bıldırcın yumurtalarını yedikten sonra bir daha farenin yanına gelememiş.
( Yılan İle Fare başlıklı yazı berberce tarafından 10.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu