Televizyonlarda tartışmışlar... Peh peh peh ki peh! Trampa Dayı ile Kalamar Yemge... Yemge mi dedim yenge işte anlayın canım... Yoksa durun durun Kalamar Yengeyi sakın tanımıyorum demeyin. Kalamar Marmis mi ne öyle bir şey işte adı da... Artık varın siz hesap edin tavası mı iyi olur yoksa kızartması mı?

Bunlar Sam Amca’nın çok kıymetli pek de bir muhterem ve de muhteşem yeğenleri... Biri erkek biri bağyaaaan. Bayan demeye dilim varmıyor... Televizyonlarda dünyayı nasıl kurtar... pardon nasıl daha iyi sömürürüz, diğer milletlerin daha ne kadar zaman anasını ağlatır, babasını hoplatır, dedelerine de mezarlarında ters takla attırırız tartışması yapıyorlar...

Biliyoruz ki Trampa Dayı da gelse Kalamar Yenge de gelse mazlum milletler açısından değişen hiç bir şey olmayacak. Yine bol bol demokrasi ve özgürlük ihraç etmeye bu ikisinden birisi devam edecek. Yazı da gelse tura da gelse para dik bile gelse, ezilen sömürülen milletler tost makinesindeki kaşarlı sucuklu misali gibi ezilip büzülecekler...

Eğer ki dünya üzerinde altı ay da bir, senede bir, bölgesel olsun, küçük çaplı olsun, büyük çaplı olsun bir savaş çıkmazsa bunların işi zor. Verdiler gazı Rusya’ya başlarında ki gerzek Putin’de zokayı yuttu ve debelenip duruyor şimdi Ukrayna’da... Savaşı bitirse bir dert bitirmese başka dert. Bitirse, çekilse Ukrayna’dan kendi kamuoyu tarafından büyük prestij kaybına uğrayacak, devam ettirse kaynakları elden gidiyor, velhasıl iki ucu hatta, üç dört ucu boklu değnek...

Öyle görünüyor ki Trampa Dayı bir iki puan önde. Seçimler kasım ayında olacak. Mazlum milletler açısından değişen hiç bir şey olmayacağı gibi, daha da kötüye gidebilir belli olmaz durumlar...Ne zamanki Dolares Yenge’nin dünya üzerindeki seyahatleri azalır ya da biter, işte o zaman mazlum milletler biraz nefes alır gibi olurlar...

Ha bu arada Salamon ile Mişon’u da unutmamak lazım. Dünyada ki bir çok pislik onların başının altından çıkar... Sam Amcalarıyla araları her zaman iyi olsa da, direk Sam Amca’nın yeğenleri olmasalar da, Sam Amca onlarsız, onlarda Sam Amcasız yapamazlar. Ha bir de üzerinde Güneş Batmayan bir ülke vardı değil mi? Hani şu kraliçeleri mortu çeken yakın zamanda... Duyduğuma göre şimdi kralları kraldan çok kralcıymış, bilmem anlatabildim mi?
( Trampa Dayı İle Kalamar Yenge başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu