O 1)(TRAVMATİK)
ŞİİR:
Hipnozla felçeden ağrı!
Bataklık mağarasından gelir
teni tarantula zehiri,
Felçeder sıçanı mazgalda ..
Makyajı akmış palyaço hüznü ,
Dönmedolapta mahluk leşi ..
kusulur atlıkarıncadan, lunaparktan
Panayırdan küfürle savrulsam
AÇIKLAMA:
(Şiir baştan sona stephen kingin romanından uyarlama O Fİlmine gönderme yapar. kötülüğün dibini araştırıyor şair...O filmindeki şeytani palyaçonun hipnozlu etkisine işaret birinci dızede... şiirdeki ürkünç ses yeraltından ve mahsenlerden gelior.... bataklık mağarası,lağım ,dehliz gıbı imgelerle kollektif bilinçdışından gelen kötücül arzuların ve travmanın kılık değişmiş halleri imleniyor...başta gövdesiz olan ses gövde kazanarak sonraki bölümlerde korkutmanın öznesi kılınıyor...tarantula zehriyle, mazgal imgesiyle diplerdeki uğranılan tacizin üstü örtülen hasarları temsıl ediyor.. lunapark ,atlı karınca, dönmedolap mekanıından sıçramayla mekan zaman ikilisi çizgisel birdoğrultuda işlemiyor ..zaman mekan sıçramaları mekanın çizgisel doğrultusunu deliyor... lunapark ve atlı karınca bilinci temsil edıor lağım mahsen gibi mekanlar bilinçdışını temsil ediyor....bölece ilk lağımdan maddeleşip gövde kazanıor palyaço(bastırılanın geri dönüş hali).sonra dönme dolap ve lunaparkda dev örümöceğe dönen bastırılmış dürtüler ve örtülen facialar kılık değişmiş olarak pusuda ..ve kötücül palyaço pennywice; kasabanın travmasının maddeleşmiş hali )
ŞİİR
nefs canavarı, bulantıyla orman;
sanrılar içinde kudurmuş örümcek ..
Mağarada fışkıran çocuk çetesi
fotoğraftan mahlukat izleri ..
ürkü içinde örümcek ağında ,
Önbahçede süslenmiş ev ..
Harabeye dönen alanlar ,
Irzına geçilen kızın enkazı...
hatıradan kusulmuş harabe
KAHVEde katranlı kan selleri.
Çıplak kadın grotesk iskeleti
Kadından soyunan pennywice
AÇIKLAMA:
(Kötülüğün temsillerini buluyoruz bu bölümde ...canavar hasarlar....kılık değiştiren dürtüler.. örümcek ..kabus kurgusunda dehlizinden kopup gelen canavar kuşatıcı bir enerjiye çekiyor kurbanını..burda korku duygusunun yöneldiği korku nesnesi şeytani palyaçoya ya da örümceğe dönüşerek saldırgan dürtüler ve korkular kılık değiştiriyor...bölece rahatsız edici olaylar ve travmalar bastırıldığı yerden taşarak maddeleşmiş.. .O filminde bahçeli bir evin sonradan harabeye devinmesi kızın bilinçten bilinçdışına yolculuguna işaret ...bilinçdışını ise harabe yıkık dökük bır evle temsıl edıor dızeler babasının tacizini yaşayan kucuk kız travma olarak yıne pennywıce’ı goruor ...içindeki kadının kanlı kahve içerken çıplak grotesk yaratığa ordan da penywice’ye devinmesi fılmde babasının cinsel tacizine uğrayan küçük kızın travmasının görselleştirilmesidir...kahvenin kan seli olması tecavuze ugramıs kızın kanamasını temsil edıor....çıplaklık burdaki tacize yataklık eden ambalaj olarak düşünülebilir....ey çıplaklığa dönen arzular...seni masumdan canavara dönüştüren işaretler nedir? kimdir lağımın dibinde bastırılıp duran şey?)
O 2) TRAVMATİK:
ŞİİR:
foseptik borusunda örümcek
ama çıldırasıya salyalı canavar!
İllüzyonist palyaço kadrajda ,
Akmış makyajıyla akşam...
Salyalı yılanın çatallı dilinden
Boşalır metafizik sinema ...
Kasıktan taciz boşaltan karnaval ,
ağrının ecnebi tercümesi ..
Ey hayattan sürgün olan yazgı ;
Usturayla kesilen kangren acı ..
Ey felçeden kimya!
Bataklık kimyasında fabrika atığı
kabusunda ölü tarantulalar
Kusul Bu şiirde böyle iğrençlik var
AÇIKLAMA:
(Nefsi Emmarenin hazdan güç alması vurgulanıyor bu bölümde..örümceğin ve canavarın diplerden gelmesi fosseptik borusu İmgesiyle imlenmiş.. fotoğraftan gelen pennywicın hipnozlu etkisiyle çocuk çetesini felç etme halini aktarıyor dizeler..sistemin kurduğu illüzyonlu düzende uyuşturan mekanizma yoluyla işleyen faciayı unutma hali çocuk beyinlerini felce uğratıp aptallaştırılması aktarılıyor bir bakıma..yaşanmış facialar unutuluyor Derry kasabası olarak kollektif bilinçdışında...Ve rahatsız eden travma korkunç palyaço kisvesinde hipnoz edıyor kasaba halkını ve cocuklarca şiddetle bastırılan şey devamlı gerİ geliyor bilince palyaço olarak ….rahatsız edici imgelerle sürüyor şiir......salyalı yılanların dilinden boşanan gibi mantıkdışı örgülerle zaman mekan atlamaları eşliğinde kullanarak kabus örüntüsü işliyor şiir...yani sebep sonuç ilişkisi ortadan kalkıyor dizelerde giriş gelişme sonuç anlatımı ortadan kalkarak parçalı bir anlatımla kabusi atmosfer kurgulanmış....çizgisel bir anlatım yada öykuleme anlatımı yerine anlık görüntü imgeleri kurgulanarak dizelerin fotoğrafını çekiyor şair.. Onları kolajlayarak parçalı bütünlük oluşturuyor...o yılandan boşanan metafizik sinema olarak ağrıya tercüme ediyor yaşattığı korkunç görüntüleri...sinematografik kabus sahneleriyle sanrıların fotoğrafı çekilerek şizofren gerçeklik üretilior..hayattan kovulmak ıstenen yazgı o ....bilinçten kovuluor bastırılıyor devamlı .....usturayla kesildikçe devamlı çoğalan kangren yara o..her an pusuda zamanını bekliyor … saldırgan enerji şiire dönüşerek şiir yoluyla boşaltılıyor ve iğrençliğin bu şiiirde oldugunu kabul edip kötüyü baştan sona estetize eden bir şekilde kötüyü meşrulaştırmanın estetiğini kabul ediyor)
DİPNOT:
1-felçeden görüntüler gördüren kimya o...
2-şerli olan yenilgidden ve insandan kovuluor şiirde.
3-fabrikaatığı gibiistenmeyen şey o
4-zamanını bekleyen bır sancı o...
5-ölü tarantula kadar iğrenç o-SON-
The Losers vs Pennywise (final fight) - IT (2017) HD 1080p - YouTube