Çocuğun olduğu yerde dedikodu olmaz diyorlar ya, hakikaten öyleymiş. Torun dünyaya gelince bunu anlar gibi oldum biraz. Rabbim kimselere göstermesin evladın yokluğunu da torunun yokluğunu da... Evlatta torunda kendinin olunca pek bir tatlı görünüyor göze. Ya da biz güzel bakıyoruz güzel görüyoruz o sebeple... Evlat ceviz, torunda cevizin içi diyorlar, bir de böyle bir söz var ki pek hoşuma gitti duyunca...

Ağlıyor susturalım. Gülüyor gibi yapıyor. Yok yahu el kadar çocuk güler mi ne gülmesi... Hem gülse bile bize değil o meleklere gülüyor. Ömür boyu gülsün ne güzel... Herkes gözünün içine bakıyor yavrunun. Ne siyaset var, ne futbol, ne ülke gündemi varsa yoksa ufaklık...

Hep beraber oturuyoruz. Babası, annesi, ananesi, iki dedesi, babaannesi... Şanslı çocuk toruncuk. İki dedesi de hayatta. Bizlere torun sevgisini gösterdi Rabbim şükürler olsun... Ben, babamın babasını hiç tanımamıştım benden önce rahmetli olmuştu. Annemin babasını da 12 yaşına kadar ancak görebilmiştim...

Hakikaten yeni doğmuş çocukların çok değişik, insanın içine işleyen bir kokusu var. Benim çocuklarda da bunu gözlemlemiştim. Büyükler cennet kokar çocuklar demişler, haklılar gerçekten. O ne güzel bir koku, kokla kokla doyamıyorsunuz... Hiç bir losyonda ya da kolonyada, parfümde rastlamanıza imkan yok böyle güzel kokuya...

Parmağı mı bir yakaladı bırakmıyor zibidi. Zibidi mi dedin sen bana dede? Yok yavrum der miyim hiç sana zibidi? Aslan Parçası diyecektim işte, anla... Göbeği de düşüvermiş, o ağırlıktan da kurtuldu delikanlım... Alt bezlerinin biri takılıyor biri çıkartılıyor. Yahu hayret bir şey şimdi söyleyeceğim sizde inanmayacaksınız belki, bu kadar mı olur, diyeceksiniz. O beze yapışan kahverengi şeyler bile güzel kokuyor inanılmaz derecede...

Hep beraber oturuyoruz. altı yedi kişi... Birisi futboldan, siyasetten konu açacak olsa, konunun havada ortalama kalma süresi en kabadayı yirmi saniye bilemedin yarım dakika, sonra, sonrası hep torun hep torun... Uzun bir süre en baş konumuz... Televizyon bile açma ihtiyacı olmuyor, hissetmiyoruz...

Bakalım ilerleyen zamanlarda neler göreceğiz. Hayaller şimdiden kurulmaya başlandı hepimiz tarafından. Dedeler maça götürürüz diyor, basket ve voleybol maçları ilk tercihimiz, futbol ile işimiz olmaz o ortam çok küfürlü olduğu için, halası sinema biletleri ve çocuk tiyatrosu biletleri de benden diyor... Anane ile babaanne de illaki bir şeyler yaparlar, hiç bir şey yapamazlarsa masal anlatırlar onlarda...
( Dedikodu Yok başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 17.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu