Ay tutulmuş geçenlerde... Ay bu, tutulur tutulur size ne. Dün mü evvelki gün mü ne, tutulmuş işte birine ama kime tutulmuş ben onu bilmem bilemem artık. Jüpiter'e mi tutuldu, Marsa mı tutuldu Neptün'e mi tutuldu bilemiyoruz, O Ay ile tutulduğu arasında bir sır demek ki...

Kim bilir belki de dünyaya tutulmuştur da çaktırmak istemiyordur. Millet de cep telefonlarını almış ayın tutulmasını çekiyor. Yapmayın kardeşim, Ayın birilerine tutulmaya hakkı yok mu... Siz Süheyla'ya tutulduğunuzda, siz Ayten'i sevdiğinizde, siz Fahriye Ablayı aklınızdan çıkartamadığınız durumlarda, Ayın sesi çıkıyor mu? Sizi kimseler gelip cep telefonuyla çekiyor mu? Aklınızı başınıza devşirin şairler ve yazarlar, hatta insanların hepsi...

Zaman zaman Güneş de tutuluyor, Ay tutulmuş çok mu? Hayır anlamadığım bir şey var, Ay da tutuluyor, Güneş de tutuluyor da Jüpiter niye tutulmuyor, Mars niye tutulmuyor, Satürn niye tutulmuyor. Ya da tutuluyorlar da gizli mi tutuluyorlar da bize göstermiyorlar.

İyi vallahi, hiç işiniz gücünüz yok, neymiş efendim Ay tutulmuş cep telefonum ile onun tutulmasını çekeyim. Efendiler efendiler, yok öyle Ay'ın mahremiyetine girmek. Zaten altmış yıldır Ay'a uzay gemisi yollayıp huzurunu bozuyorsunuz bir de tutulurken rahat bırakın Ay Dedeyi... Dede mi dedim yok canım dilim sürçtü, daha delikanlı Ay...

Ay bu illaki tutulduğuna, sevdiğine ışıklarını verecek size ne bundan. Bak kainatta bir dolu Ay gibi gezegen var. Marsı var, Jüpiter'i ver, Uranüs'ü var, Neptün'ü var, onlar birilerine tutuluyor mu, tutulmuyor, demek ki bu Ay değişik bir varlık. Saygı gösterin tutulmasına... Yok eğer saygı göstermeyecekseniz o da bir daha tutulmasını size göstermez...

Hani diyor ya şarkıda Zülfü Livaneli gönül tellerimizi titretirken ''Ay bir Yandan sen bir Yandan Sar beni. Leylim ley.'' Demek ki Ay birilerini de sarıp sarmalıyor yüreğine basıyor... Dostlardan biriside bakın ne demiş  '' Güneş tutulması ve ay tutulması da neymiş, senin bir göze bakarken dilin tutuldu mu hiç?'' Hilal de olunca pek bir güzel, hele de bir yıldız geldi mi önüne bayrak olur titretir ruhumuzu her yerimizi...
( Ay Tutulmuş başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.09.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu