Şimdi böyle bir başlık atınca hemen aklınıza kurt düştü tahminlerime göre. Acaba bu abi, bu dost, bu arkadaş bizim partiyi mi işaret ediyor diye... Yok endişe etmeyin iktidar umudu olmayan tek parti derken ne o ampul partisini ne o altı oklu partiyi, ne ekmek partisini, ne de herhangi bir partiyi işaret ediyorum. Benim bahsettiğim bu partinin üyeleri genellikle kadınlar. 

Rıfat Ilgaz merhumun bahsettiği gibi Sosyal Kadınlar Partisi de değil, bu Pijama Partisi... Genellikle kadınlar tarafından kurulur ve yurdun her tarafında şubeleri vardır... Genel Merkezinin ve Genel Başkanının kim olduğu belli değildir, bundan sonrada belli olacağını zannetmiyorum. Aslında illegal de değiller ama, her ne hikmetse siyasal zeminde yer alamıyorlar...

İktidar ya da muhalefette kalmak gibi bir dertleri olmadığı için, bu partinin kapatılması ve kapısına kilit vurulması gibi bir durumda söz konusu değildir haliyle... Genellikle toplantılarını cuma veya cumartesi günleri yaparlar... Normal pijama ile parti toplantısına katılmak mümkün olmadığı durumlarda eşofman ile de katılma durumu hoş görülebilmektedir...

Anayasayı tağyir, tebdil, ilga gibi durumları hiç olmamıştır, bundan sonrada olması düşünülemez. Yani bayağı vatan ve milletten yanadırlar. Gece gece pijamalarını giyerler kimisi çizgili çizgili, kimisinin üstünde renkli menkli resimler, eğlenip dururlar sabaha kadar... Şarkı söylerler, bazen halay çekerler, bir şeyler yaparlar işte...

Olmaz bundan sonra  inşallah bir daha ama, hadi oldu da bir askeri maskeri darbe, bu parti asla kapanmaz. Bu partiyi kapatacak yönetim ya da diktatör daha anasından doğmadı, bundan sonrada doğması zor. Demokrasilerde çarede tükenmez, partide tükenmez. Bir zamanlar Davulu Delen Jaguar Partimiz bile vardı hatırlasanız ya...

Pijama Partisinin en bilinen sloganlarından birisi ''Pijama giymek hakkımız söke söke alırız.'' diye bir slogan. Sizlerde bir gün Pijama Partisine üye olmak istiyorsanız, yapmanız gereken çok kolay pijamalarınızı giyin ve arkadaşlarınıza da giydirip evlerin birinde buluşun, sabaha kadar artık ne yaparsanız yapın ona ben karışmam ya da zıbarın yatın. Tabelanız bile yok, nasıl parti bu ya!
( İktidar Umudu Olmayan Tek Parti başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu