Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler
24.06.2026 · 18 · 0 · Tahmini 2 dk okuma
PDF olarak indir

“Geçmiş Olsun” yazısını çevrimdışı oku.

İndir
(0 oy)

Geçmiş Olsun

2026 YKS için ÖSYM'nin açıkladığı başvuru sayılarına göre:

TYT'ye 2 milyon 425 bin 560 aday başvurdu.
AYT'ye 1 milyon 628 bin 200 aday başvurdu.
YDT'ye ise 203 bin 679 aday başvurdu.

Prof. Dr. Ersoy, "Sınavın en genç adayı 16, en yaşlı adayı ise 87 yaşında. En fazla başvuru 696 bin 766 ile 18 yaş grubundan geldi. 50 yaş ve üzeri 20 bin 159 aday sınava başvurdu." ifadelerini kullandı. (Alıntı)

Tüm öğrencilerimize ve ailelerine geçmiş olsun. Zorlu ve yoğun geçen bir sınav maratonunun sonuna gelmiş bulunmaktayız. Utanarak söylemeliyim ki, çocukların bilgi yarışından ziyade ailelerin ekonomik yarışı hâline gelen ve yıllardır devam eden bu ezberci eğitim anlayışını bir kez daha kınıyorum. Çünkü hiçbir şey değişmiyor; her sene aynı konuları işleyip aynı soruları sormaya devam ediyoruz.

1. Merkezi sınavın, çocukların yetenekleri konusundaki belirleyici rolü olabilir mi?

2. Bunca emeğin ardından bu sınavın senede sadece bir kez yapılması şu güzelim gençliğimize reva mıdır?

3. Sonuçlar açıklanınca göreceğiz; ekmek aslanın ağzında mı, midesinde mi, yoksa bağırsağında mı?

4. Her seçim döneminde "Sınav sistemini kaldıracağız." diyen siyasi aktörler hâlâ aynı düşüncedeler mi?

5. Bol kepçeden dağıtılan puanların sınava etkisi var mıdır?

Ölüm kalım meselesi değil; hayallerine kavuşanlar olduğu kadar hayal kırıklığı yaşayanlar da olacaktır. Kazanmak ile kaybetmek doğanın değişmez yasasıdır.

İlk üniversite sınavına 2003 yılında, memleketim Kütahya'da girmiştim. O gün doğan çocuklar şimdi Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştalar. Kim bilir, evlenip boy boy çocukları olanlar bile vardır. Bazen o gün çıkmış sorulara bakıp, "Şunu yapmıştım, şunu karıştırmıştım." diyerek geçmişi yâd ediyorum. O zamanlar sınav sonuç kâğıtları adreslere gönderilirdi.

Öğrencilerimize sevdikleriyle beraber hoş vakit geçirmelerini temenni ediyorum. Sınavları gözlerinde fazla büyütmesinler ama küçük de görmesinler...
Sitede Önceki / Sonraki
Yazarın Önceki / Sonraki
Oylama
0 (0 oy)

Yorumlar, Tebrikler ve Beğenenler

  • Yorumlar 0
  • Yorum Yaz
  • Tebrikler
  • Beğenenler
  • Popüler Yazıları
Yükleniyor...

Yorum yazmak için giriş yapın.

edebiyatevi.com

Geçmiş Olsun

berberce berberce