Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler
27.06.2026 · 27 · 0 · Tahmini 2 dk okuma
PDF olarak indir

“Çelenk Gönderme” yazısını çevrimdışı oku.

İndir
(0 oy)

Çelenk Gönderme

Kitabının ortasından konuşuyorum; cenaze törenlerinde en nefret ettiğim şey, çelenk bırakılmasıdır. Bana hak verirsiniz; bunun çoğu zaman isim, makam ya da marka göstermenin dışında bir amacı yoktur.

Oysa o musalla taşında bizden biri yatıyor. Üzerine toz kondurmazken, şimdi toprağa verileceği anı bekliyor,zamanla üzerinde otlar bitecek... Onun da sevdikleri vardı, malı vardı, mülkü vardı, yapacağı işler vardı. Ama bakın, hepsi yarım kaldı. İbret almak isterseniz, işte şuracıkta, gözlerinizin önünde yatıyor. 

Siyasetçiler, spor insanları, iş insanları, sanatçılar ve başkanlar cenaze namazını en ön safta kılıyorlar. Protokol ve saygınlık gereği buna diyecek bir sözümüz yok. Ancak arka duvarda sergilenen o yapay ve soğuk çelenkler ne oluyor? Zaten cenazeye katılmışsın, Allah razı olsun,seni görenler görmüş;markanı ya da unvanını o acılı aileye göstermenin ne gereği var?

Cenaze sahiplerine bir faydası var mı? Yok.
Merhuma bir faydası var mı? Yok.
Cenazeye katılanlara bir faydası var mı? Yok.
Çelenk göndermenin ahiretimize bir faydası var mı? O da yok.

Bu çelenk gönderenlerin çoğu, o kişi sağken belki bir çiçek bile göndermemiştir hatta kimisinin uzaktan yakına  ilgisi bile yoktur. Tek amaç, isminin orada görünmesidir.

İnancımızda gösterişe yer yoktur ama cenazelerimizde ve özellikle düğünlerimizde gösterişin kralını yapıyoruz. Oysa ibadet ederken kimsenin görmesine gerek yok ki...

Vasiyetimdir,akrabalarım da olsa,kimse benim cenazeme  çelenk göndermesin.
Sitede Önceki / Sonraki
Yazarın Önceki / Sonraki
Oylama
0 (0 oy)

Yorumlar, Tebrikler ve Beğenenler

  • Yorumlar 0
  • Yorum Yaz
  • Tebrikler
  • Beğenenler
  • Popüler Yazıları
Yükleniyor...

Yorum yazmak için giriş yapın.

edebiyatevi.com

Çelenk Gönderme

berberce berberce