Bugün rahmet, bereket ve huzur dolu bir ayın başlangıcıdır. Gelin bu gün her günkü halinizden farklı bir gün yaşayın. 12 ayın sultanı olarak değerlendirilen bu kutsal Ramazan ayının başlangıcındaki farklı yaşama başlarken geçireceğimiz saatler ister istemez bizi birbirimize karşı biraz daha dikkatli davranmaya sevk edecektir. Pekiyi nasıl diye sorarsanız anlatayım. Öyle inanıyorum ki bu anlattıklarıma uyar ve tatbik ederseniz kalbinize huzur dolar akşama kadar mutluluk içinde bir gün geçirirsiniz. Çünkü iki günü bir olan ziyandadır mealindeki hadisi şerif ten yola çıkarak konunun önemine değinmek istiyorum. Evet, bu sabah her günkü hâlinizden farklı bir gün olan oruçlu olarak yaşamaya başladığınızı önce gönlünüzde hissedin ve aynaya gülümseyerek Allah’ım sana şükürler olsun diyerek güne başlayın. Kapıdan dışarı çıkarken, balkondaki yaşlı amcaya selam verin. Hâlini hatırını sorun “Bugün ne kadar iyi görünüyorsunuz” diye bir de iltifat edin ve elinden öpmek için usulca izin isteyin ondan. Yolunuza devam ederken karşılaştığınız ve yüzüne aşina olduğunuz bir dostunuza şöyle dikkatlice bakıp bu gün ne kadar güzel olduğunu söyleyin; ama gerçekten içten söyleyin bunu. İnanmazsa, neden güzel oluğunu ayrıntılarıyla anlatın. Giydiği elbisenin verdiği şıklıktan ya da saçının tarama biçiminden, ne bileyim kravatının kıyafetiyle sağladığı uyumdan veyahut da en güzeli, gözlerindeki ışıltıdan bahsedin. Yani bir şekilde onu mutluluktan gülümsetin. Bugün size nasıl davranılmasını istiyorsanız, öyle davranın herkese. Eğer arabanız yoksa ve gideceğiniz yere toplu taşım aracıyla gidecekseniz çok sert bir yüz ifadesiyle bakmayın etrafınıza. Oruçlu insanın metanetiyle davranışlarınızı kontrol ediniz ve hafif, tebessümlü olsun dudaklarınız. Yanına oturduğunuz kişiye selam verip “merhaba” demeyi unutmayın. Yolda ağlayan bir çocuk görürseniz, eğilip gözyaşlarını silin. Onunla dertleşin, küçük diye sakın hafife almayın. İnanın küçüklerin dünyası, büyüklerinkinden daha büyüktür. Ve hemen çocukluğunuzu aklınıza getirin, çocukken ne kadar küçük şeyler için ağladığınızı fark edin. Şimdilerde de hâlâ o küçük şeylere ağladığınızı anlamayı ihmal etmeyin. Değerli dostlar, oruçlu halimizle farklı bir gün yaşamaya devam ediyoruz. Bu gün canınızı hiç sıkmayın. Hiçbir şey yapmak istemiyorsanız hemen bir kitap elinize alın ve okumaya başlayın ki ruhunuz nefes alsın. Biliniz ki ruhunuzun huzuru satırlar arasında gizlidir. Huzuru kitap sayfaları arasında bulmayı öğretin kendinize. Bugün gözleri görmeyen birine yardım edin. Ellerini tuttuğunuzda, ona acımayın. Ve lütfen ona ne kadar şanslı olduğunu söyleyin. Belki yüzünüze tuhaf bakacaktır ve “Bunun neresi şans? ” diyecektir. Ona şunu deyin, “Olur mu? en azından yürüyorsunuz ve duyuyorsunuz. En güzeli de konuşuyorsunuz ve kulaklarınızla bizim görerek keşfedemediğimiz birçok ayrıntıyı keşfedebiliyorsunuz” dediğinizde, inanın çok; ama çok şaşıracaktır. Bu gün kendiniz dahil olmak üzere hiç kimsede eksiklik görmeyiniz. İçinde bulunduğunuz bu farklı günün ne kadar güzel olduğundan, harikalığından ve dünyanın birazcık ta olsa sükunete bürünmüş olduğundan ve bu sükunet içindeki kuşların cıvıltısından, esen rüzgârın serinliğinden mutlu olun. Bir de bu kadar çok güzelliğe hiçbir ücret ödemeden sahip olduğunuzu fark edin ve çevrenizdeki bu kadar güzelliklere tek başınıza sahip olduğunuzun keyfini çıkarın. Bütün kötülükleri aklınızdan çıkarın. Bugün bir iyilik yapın kendinize ve hep iyi şeyler düşünüp iyi şeylerin hayalini kurun. Kötümser olmaktan uzak durun bu gün. Bugün uzun zamandır aramadığınız bir arkadaşınıza ya da aile dostunuza mesaj atın. “Uzaklıların, ayrılıkların sözde olduğunu ve mesafeler uzadıkça, gerçek dostluklar ortaya çıktığını” anlatın mesajınızda. Belki bu mesaj hatırına o da güne, yaşama güzel başlar ve sevdiklerine güzel bakar. Bu günü fırsat bilerek çevrenize sevgi ve saygılarınızı iletin. Çünkü siz çevrenize nasıl bakarsanız, yaşam öyle görünür; siz nasıl isterseniz, hayat öyle sunar güzel ya da çirkinliklerini size. Hadi bir kenara bırakıp sıradanlıkları ve dahi kötü olan ne varsa her şeyi. Mesela bugün söz verin kedinize, her ne olursa olsun umudu kaybetmeyeceğim, diye. Önce kendinize, sonra hiç tanımadığınız kişilere; yani bütün insanlara sunun iyi dileklerinizi. Ve bu akşam başınızı kaldırıp yıldızlara bakın Gökyüzündeki yıldızlar arasında o muhteşem sükuneti seyredin ruhunuzu dinlendirin ve bir süre hayal aleminde dolaşın. Unutmayın böylesi hayaller insanı yaşatır ve huzur verir.
Hayırlı bir ramazan diliyorum. 
...
Çocukluğumun ramazanı
Oruçlu iken ezan beklemek,
Gel seninle bu gün oruç açalım,
Salacakta bir fincan çay içelim,
Ben küçükken burada ezan bekledım...
Ezanlar başlayınca gök kubbe sankı nefes almazdı,
Martılar çığılık çığlığa hiç susmazdi,
Deniz bile coşkuyla kıyıya vururdu,
Ah istanbul`um benim şehrim...
Anam babam sofrada bizi beklerdi,
Şimdi Karaca Ahmet`te kara toprakta,
Sizsiz bu Üsküdar, sizsiz Salacak
’bir gün bir gün’
Bensız kalacak herkes bir gün oraya gidecek,
Bu gün benimle iftar eder misin?
Salacakta bir çay içermisin?
Karşıda Beşiktaş`i izlemek,
Ya Ortaköy Bebek?
Sariyer`de sahurda börek yer misin?
Sultan Ahmet`te sabah ezani dinleyipte,
Eyüp Sultan`da namaz kılar mısın?
Geceyı bitirdik bak bir gün oldu,
Böyle bir güne benle var misin?
İSTANBULU DOLAŞMAYA BENİMLE KATILIR MISIN?
GURBET MELEGI


( Ramazan Farklı Bir Gün başlıklı yazı Gurbet M tarafından 12.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu