O KÜLTÜRE SEVDALI BİR DOSTUMUZ

 

     Onu Yozgat Sürmeli şiir Şölenlerinde tanıdım, kültüre sevdalı, şairlere dost bir arkadaşımız olarak buldum. 24 saatini şiirle geçiren, şiiri ruhunun derinliklerinde hisseden şiir sevdası ile Yozgat Sevdasını birleştirmiş olan bir arkadaşımız.

    2006 yılında bir grup fedakâr arkadaşımızla Yozgat Şairler Yazarlar Birliğini kurma çalışmamız da bizimle birlikte oldu, derneğin kurucu üyeleri arasında yer aldı. Ondan daha genç olduğum halde bütün çalışmalarda benden beş adım önde gidiyor, ona yetişmek için arkasından koşmak zorunda kalıyordum. Heyecan dolu, çalışma azmiyle çırpınan kültüre sevdalı bu insanla bir çok başarılı projeye birlikte imza attık. Onun çabasına, gayretine, sevdasına hayran kaldığımı ifade edebilirim.

    Yozgat Şairler Yazarlar Birliğini kurduktan sonra hem Yozgat Sürmeli Festivali şiir şölenlerinde, hem de değişik illerde yapılan şiir şölenlerinde birlikte olduk, Yozgat'ı başarıyla temsil ettik. Hem davranış, hem ahlaki, hem de efendiliği ile benim dikkatimi çekti, sağ kolum olarak görev yaptı. Ona teşekkürü bir borç biliyorum. Gelen misafirlere hizmette bir çocuk gibi çalışarak konukları ağırlamakta seferber olmuştu. Kaynı Salim Gülbahçe ile sırt sırta verip bir çok çalışmamı üstlenmiş başarıyla götürmüşlerdi.

    Yozgat Şairler Yazarlar Birliğinde, benim dert ortağımdı. Kimden söz ettiğimi tahmin edebiliyorsunuzdur. Yozgatlı Şair Osman Yüksel abiden söz ediyorum. Şiirin hastası, kültürün sevdalısı, Yozgat'ın (sanat-kültür) delisi, Osman Yüksel- “Yükseli “den söz ediyoruz.

    Uzun yıllar Milli Eğitimde memur olarak çalışmış. Milli Eğitim Bakanlığından Yozgat Milli Eğitim Müdürlüğüne tayin edilmiş, bir müddet de Yozgat'ta çalıştıktan sonra emekli olmuştur. Okuyamamış olmasına rağmen kültürlü, oturduğu kalktığı yeri bilen, seviyesini koruyan bir  dostumuzdur. Onunla bu dönem içinde Şiir, Edebiyat alanında bir çok anımız, hatıramız oldu. Biz onu Yozgat'ın Karacaoğlanı olarak biliyoruz. Güzel koşmaları, hoş deyişleri ile halk şairi geleneğini yaşatan bir  şairdir.

    Şiirlerin konusu, Aşk, Sevda, Sıla özlemi, Vatan sevgisi, Yozgat sevdası üzerine yoğunlaştırırken gördüğü, yaşadığı her olay üzerine şiir yazıp konu alanını genişletmiştir. Hece ölçüsünü başarıyla kullanan Yükseli, sade bir dil, akıcı bir anlatımda dikkatinizi çeker Karacaoğlan tarzı, Türk Halk şairi üslubuyla şiir severlere seslenir.

    İlk şiir kitabı “Hoş Kokan Güller”. Eserin birinci baskısı bitmiş, İkinci şiir kitabı “Sevgi Kıvılcımlarını” çıkardıktan sonra onu yoğun bir çalışma içerisinde bulmuştum.

    Sonradan öğrendim ki, üçüncü ve dördüncü şiir kitabının dizgisini yapıyor. İki kitabını bir arada piyasaya sunmanın gayretinde olduğunu gördüm. Bildiğim kadarıyla elinde en az üç şiir kitabı daha oluşturacak şiiri var. Ancak ekonomik şartlarını bildiğim için onları da çıkar “Yükseli” diyemiyoruz.

    Şiirle bu denli hemhal olan başka birisini tanımadım desem yalan olmaz. Ciltler  ve ajandalar dolusu şiirlerinin olduğunu çok iyi biliyorum. Şiir onun artık hayatı, arkadaşı, yaşam tarzı olmuştur. Şiirin delisi dedik ya; Yozgat'ın da sevdalısı!.. Özellikle Kars Aşıklar Bayramında onun okuduğu şiir halen kulaklarımda. Kars'ta adeta Yozgat destanını yazdı arkadaşlarımız! Onların arasında Osman yüksel (Yükseli) de vardı.

    Evet uzun lafın kısası şu; Benim sağ kolum, Yozgat Şairler Yazarlar Birliğinin en gayretli, en çalışkan kurucu üyesi Osman Yüksel şimdilerde iki güzel şiir kitabıyla okuyucusunun karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Şiirlerini beğeneceğinizi, zevkle okuyacağınızı biliyoruz. Kendisini kutluyor, başarılarının daim olmasını diliyoruz. Etkin çalışmaları ile bana destek veren Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliğini ayakta tutan bu güzel insana şükranlarımı sunuyorum.

    Sağ olasın Yükseli, var olasın  Osman Yüksel ağabey!.. Kitapların inşallah biner biner satsın, satış rekorları kırsın, en çok satılan kitaplar arasında yer alsın!.. Bu güzel duygularla seni tebrik ediyor, çıkaracağın şiir kitaplarını okuyucularımıza, şiir dostlarına tavsiye ediyoruz. Sen  hep bizim yanımızda oldun, biz de  senin ve eserlerinin yanında olmaya söz veriyoruz...

                                     

                                                             Ahmet SARGIN

                                                  Eğitimci- Gazeteci- Şair- Yazar

                                 YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRLİĞİ BAŞKANI

( O Kültüre Sevdalı Bir Dostumuz başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 4.01.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu