Martı Serçe Ve Bürokrat Kırık Bölüm
Bu gün her şeyi yaptım. Nargile içtim tanımadığım insanlarla, kızlara baktım, martılara simit attım,vapura bindim, şarkı söyledim sokaktaki göçmenlerle,arabalara el salladım, Macun alıp tanımadığım bir çocuğa verdim… zaman hiç geçmedi ama…
Şiirler geldi geçti aklımdan…hiçbir mısrasını tanımadığım ve asla yazmayacağım şiirler..Upuzun devrik cümleleri birbirine bağlayamadım. Banklarda oturdum.çok sigara içtim yine..tutamadığım sözlere kızdım..Yakası açılmamış küfürler ettim hayatıma…zaman hiç geçmedi ama..
-Adın ne?
- Haziran
-Neden durup dururken saçlarımı okşadın
-Yalnızdın
-Sana ne?
-Ben adamı gözünden tanırım
-Bana ne?
-Aşıksın saklamasana?
Ne çok insan var bu şehirde.Üstüme üstüme geliyorlar. Hepsi zemberiğinden boşalmış zaman gibi fırlamışlar sokaklara..Kiminin elinde bir çocuk ölüsü, kiminin elinde boynu koparılmış çiçekler..hepsi gizli bir elle devşirilmişler. Suratları karmakarışık.Yalandan gözleri görülmüyor..
-Sizin eviniz yok mu ? kardeşim…Bir günlüğüne bana bıraksanız şehrimi..bir günlüğüne uçsam ve görmeseniz ne olur…Ne olur uçsam ve siz bir kerecik izlemeseniz beni radarlarla..Derim maviyse benim suçum ne? Bakmasanıza…gözlerime…
Bu gün yine çok yürüdüm.Ellerimi cebimden hiç çıkarmadım..Kimseye sarılmadım yani..kimsede bana..Deniz kurşuniydi..hava kurşundan ağır..ben katilini arayan kurşun gibiydim..Bir tek rüzgara sevindim ara sıra terli göğsümü avuçlayıp bırakan rüzgara.üç düğme daha açıp böğrümden öyle yürüdüm …şehri dağa kaldıracak bir eşkıya edasıyla..
..........................................
O koca kirli martı yine tepemde bana bakıyor.Gözleri kan çanağı gibi..Martılar uyur mu? Bunun gözleri bu renk mi? Uykusuz mu benim gibi? Aramızda o kadar mesafe olmasına rağmen neden gözlerini görebiliyorum ki..? Ve onu görünce içimde bir yerlerde serçe telaşları büyüyor..
Ve çatıda kocaman kanatlı bir gölge söylendi kendi kendine;
Aşağıda yürüyor.Siyah elbiseli adam.Hep karşıma çıkıyor nedense..Koca şehirde hep onunla karşılaşmak... neyin nesi oluyor? Tek tanıdığım yüz onun ki..tek bildiğim adres onun ki ..neyin peşinde..Ne çok soru geliyor aklıma onu görünce? Ve ne zaman kaybetsem serçenin izini bu adamla karşılaşıyorum.Serçe bunun cebine saklanıyor gibi garip bir his var içimde..
Şahan Çoker
(
Martı Serçe Ve Bürokrat Kırık Bölüm başlıklı yazı
sahan-coker tarafından
2/1/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.