Evet, sevgili arkadaşlar ilk iki bölümü gayet güzel gitti. Kulağımızı çekip tahtaya vurduk üç kez:) Sonra tavşanayağı, at nalı denedik. Bakalım şimdi ne yapsak :) Dört yapraklı bir yonca için bayağı uğraştım maalesef bulamadım. At sahibi de nalını geri aldı :) Neyse…

20- Eyvah merdiven altından geçtim!

   Eyvah geçtiyseniz geri dönüşü yok. Hemen parmakları düğümleyip dua okumanın zamanı geldi. Merdiven duvara dayalı iken üçgen oluşturur. Bu da Hıristiyan inancına göre “Teslis” in simgesi (kutsal ruh üçleme) tabiî ki bu kutsal alana girmenin cezası uğursuzluk.

21-Neden “çok yaşa” deriz.

   Eski bir inanca göre hapşurunca ruhun çıkacağına inanılırmış. Bu yüzden dua amaçlı “çok yaşa” deniyor.

22-Bir kadın iki erkeğin arasından geçerse çocuğu olmaz.

      Bir erkek iki kadının arasından geçerse evde sözü geçmez.

   Evet, biraz güldükten sonra yazmaya devam ediyorum. Düşünün kaldırımları hele akşam iş çıkışı ya da sabah iş saati. İnsanlar adım atacak yer bulamıyor, hele büyük şehirler. Sizce nerden geçip eve nasıl ulaşalım?

23-Gece aynaya bakanın ömrü kısalırmış.

   Ömrümüz bizi yaratan Rabbimizin elindedir. Bir aynanın buna bir etkisi olmaz.

24-Çocuk sürekli ağlarsa o evde ölüm olur.

   Diyelim çocuğun gaz sancısı var yahut hasta yahut huysuz ilgi istiyor ağlıyor. Evet, ne olacak şimdi?

25-Mezar kazanlara para verilmezse ölü rahatsız olur.

   Kusura bakmayın ne alaka diyeceğim. Bence rahatsız olan mezar kazıcılar :)

26-Değirmenden ilk gelen unla yapılan ekmeği yiyen kişinin karısı ölür.

   Aman bayanlar eşlere dikkat, ilk ekmeği sağlığınız açısından eşlerinize yedirmeyiniz:)

27-Yarım çay içen kadın dul kalır.

   Peki erkek? Yarım çay içerse…

28-Eller birbirine bağlanmaz, bağlanırsa kısmeti kesilir.

   Aman bekârlar ellere dikkat kısmetinizi bağlamayın :)

29-İğde dalı, mavi boncuk ve leylek pisliği(!) bir araya bağlanır ve taşınırsa nazar değmezmiş.

   …….diğerleri neyse leyleği nerden bulacağız:)

30-Bir şey kırk kere söylenirse olur.

   Emek verilmeden sadece söylemle hiçbir iş olmaz.

31-Çarşamba günü yorgan kaplayan hastalanır.

   Salı günüde sallanır demiştik. Perşembe perişanlık, Cuma mübarek gün ne olacak şimdi. Neyse uyku seti icat oldu yorgan kaplanmıyor kurtulduk :)

  Evet, sevgili arkadaşlar; umarım bu bölümü de beğenirsiniz. Uğursuzluk olmasın diye yine tek sayıda bıraktım. Ayrıca küçük bir rica hala dört yapraklı yonca arıyorum bulan getirsin lütfen yazımın geleceği için gerekli uğur getirmesi gerekiyor :))

( Batıl İnançlar 3 başlıklı yazı BirgülERDOĞAN tarafından 13.04.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu