Mükemmel bir musluk animasyonu                    
 
Yıl iki bin on, "otuz yaşlarındaydı" dünyaya geldiğimde annem, babam.

O zamanlar dünyada insanlar, har vurup harman savururdu ha babam.

Musluklar açık unutulur, elektrikler sabaha kadar yanardı durmadan.

Saatlerce duş alır, banyo yapardı insan, çiçekler fışkırırdı parklardan.

 

Sokaklarda ilanlar vardı suyu, elektriği, yiyeceği tasarruflu kullan diye!

Doğayı koru ey insan, ormanlara kıyma, çiçekleri ziyan etme bile bile!

Sağlıklı yaşam için günde sekiz bardak su içmek tavsiye edilirdi insana.

Arabalarımızı hortumla yıkar, çeşme yerine, memba içerdik kana kana.

 

Şimdi çoğumuzun cildi kırışık ve sıska, susuzluk diyorlar bunun sebebi.

Artık ozon tabakası kalmadığı için ışınlar daha da kuvvetlimi kuvvetli.

Ultraviyole ışınları nedeniyle yara dolu büyük küçük herkeste vücutlar.

Ağaç ve sebze üretilemediği için oksijensiz kaldık geriledi artık zekalar.

 

Erkeklerde sperm oluşumu değişti dostlar, çocuklar sakat doğuyorlar.

Ortalama insan ömrü otuz beş yıl, kalmadı artık uzun uzun yaşamalar.

Mevsimler değişti, yok denecek kadar az yağmurlar bazen asit yağar.

Anılarımı anlattığımda oğlum; babacığım şimdi neden su yok diye sorar?

 

Uyarıları dinlemedi, benden önceki nesiller, alabildiğince israf ettiler.

Şimdi yıl iki bin yetmiş, atmış yaşındayım hiç benziyor muyum efendiler?

Günde yarım bardak su içmeme müsaade ediliyor iflas etti böbreklerim.

Seksen beş yaşında gibiyim, korkarım fazla vaktim yok, gittim giderim.

 

" Şiirin konusu 2070 yılında yazılmış bir mektup adlı fotoğraf serisinden

Alınmadır.'
                                             

ŞİİR   MEHMET FİKRET ÜNALAN

 

     
ateşli iskelet resimleri
 
SESLENDİREN NİMETYILDIZ                                                                              
 
TEŞEKKÜRLER NİMET YILDIZ
( İki Bin Yetmiş Yılından Mektup başlıklı yazı MehmetFikret tarafından 23.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu