*Dualarınızda sadece insanlara değil, hayvan ve bitkilere de yer veriniz. Çünkü onlar da canlı ve onların da korunmaya ihtiyaçları var.

*Düşen değil, kalkmayı beceremeyen kaybeder.

*Bazı şeyler kötüye gidecek diye üzülmenin, kötüye gidenleri düzeltmeye faydası ne?

*Konuşmaktan dinlemeye zaman bulamayanlar, en az öğrenenlerdir.

*Bir gün, keşkelerimin arttığını fark ettim. Bir de baktım ki yaşlanıyorum!

*Başarısız olmak istiyorsan, herkese yaranmak için çabala.

*Mutluluk her an seninledir, uzaklarda boşuna arama! Nerede mi? İşte şu an bile senin zihninde…

*Alçaklarda sürünerek çok şey göremezsin, yaşayamazsın. Göğe doğru yükselmeye çalışmalısın.

*365 günün bazılarını bayram ilân etmişler. Oysa hayatın 365 gününün 365’i de bayramdır.

*İnan ki gerçek cehennem, içimizdeki cehennemden daha yakıcı olmayacaktır.

*Mücadeleyi önce nefsinle yap; daha sonra diğerlerinin üstesinden nasıl olsa gelirsin.

*Yolcusu olmayan yolun, nereye gittiğinin ne önemi var?

*Hepimiz aynı dünyada mı yaşıyoruz? Hayır; herkes kendi dünyasında…

*Değer, değerli olana verilir; değerli olmayana değil.

*Onur; dürüstlüğün, vicdanın, sabrın ve güzel ahlâkın kaynağıdır.

*Değersize de sevgini ver ki, değer kazansın.

*Kendini başkalarında arama; çünkü sen sana o kadar yakınsın ki…

*İçini karartanları yak gitsin; böylece hiç olmazsa için aydınlansın.

*Affetmek en büyük ruhsal kazançlardan biridir. Kendini bu kazançtan mahrum etme!

*Her yalan, er veya geç mutlaka ortaya çıkabilecek olan bir doğrunun karşıtıdır.

*Doğru yolda olduğundan eminsen: Seni sevmeyenler olabilir. Aldırma. Sana kızanlar olabilir. Aldırma. Yoluna taş koyanlar olabilir. Aldırma.

*Hayat, ayrım gözetmeden her insana verilmiş olan en büyük hediyedir.

*Neyi bekledin de gelmedi? Öyleyse sen niye ona gitmedin?

*Dost zannettiğin kişi seni yarı yolda bıraktı diye üzülme. Ya yolun sonuna doğru bıraksaydı?

*Doğrusu bazen şu insanoğlunun yaptıklarına şaşırıyorum! Baksanıza, küçücük insanı çözememişken; koskocaman, sonsuz evreni çözmeye kalkıyor.

*Dün’ü unuttum, yarın’ı zaten tanımıyorum, bugün’le de muhabbet ediyorum.

*Korkma, korkmak o kadar da kötü değildir. Bazen hayat bile kurtarabilir.

*Kin, nefret, düşmanlık, hasetlik insana yüktür. At üzerinden ruhun rahatlasın.

*Edepsiz karşısında edepsiz olma! Çamur üzerini kirletseydi, sen de çamurlaşacak mıydın?

*Benimle dilinle değil, yüreğinle konuş; bedeninle değil gözlerinle seviş.

*Akıl, vicdanla işbirliği yaparsa onu yenecek güç yoktur.

*Hasta ruhlu kişiler, hastalıklarını bulaştıracak insanları kolayca bulurlar. Dikkat! Tıp literatüründe yer almaz, doktorlar söylemez; ancak en hızlı yayılan hastalık da budur.

*Tek başına sonunu getirebileceksen yolculuğa çık; yanındakilere, arkandakilere pek güvenme. Bakarsın yolun bir yerinde seni terk edivermişler.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-45 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 11.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu